❀ DiDi ❀

Alla inlägg under oktober 2016

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 28 oktober 2016 08:19

      

 / Autumn, the year's last loveliest smile \


What did you dress as for Halloween last year?
Det var en riktigt bra fråga som min hjärna inte har svar på
( med det menar jag att jag inte minns )
What is your favorite Fall food?
Jag äter vad som helst när som helst men pitabröd är just nu mumsigast mums mums
Do you have any Fall traditions?
KROSSA & MOSA ALLA LÖV mysa I dunno har inget specifikt köpa höst kläder gör man väl varje år antar jag.
Do you have any Halloween traditions?
Skrämma varje individ i min närhet

What music do you like to listen to during Fall?
Dessa skräckinjagande låtar där alla har sådana hysteriska skratt, dessa creepy vocaloid låtar, massvis med rock ofc och jao, allt som vanligt folk skulle anse som öronbedövande skulle jag anta~ 
Favorite spooky movie?
Harry potter filmerna, kiki delivery service , seasondp of the witch så länge det är creepy I guess. 
S’mores or pumpkin pie?
GOGGLADE NYSS PÅ S'MORES OMG NÅGON GIVE ME THAT GUDGÅVA THX
Hot chocolate or warm apple cider?
Holypumkins wtf är warm apple cider hoppas att det inte är vad det låter som, men well jag har ju bara druckit varm choklad och det kan lätt vara min levnadskostnad några saker är bara för goda och detta är en av dom, 
Do you like Pumpkin Spice Lattes?
Har aldrig smakat men that sure looks exotic
What is your favorite day of the year?
För tillfället är det 4 Januari när sherlock kommer ut huehuehuehuehHEUEH
What would your familiar be, if you had one?
EN RÄV DET ÄR NÅGOT MED MIG OCH RÄVAR SOM JAG INTE KAN SÄTTA ORDET PÅ MEN EN RÖD RÄV DET VORE SÅ GOALS

  

What is the best thing about your town during Fall?
Det finns ju vackra träd här och där som har such A pretty löv och det finns löv överallt som man kan hoppa runt i så där får min by en liten stjärna vid sidan av~
Do you step on crunchy leaves just to hear their crunchy awesomeness?
Oh yes I do man hör mig liksom 5 meter ifrån när jag går/hoppar på alla löv so yeah, man känner lätt igen mig och min karriär som en ninja or stalket skulle nog avslutas den stunden cuz I must stampa på alla löv
Do you like going to the pumpkin patch?
Har aldrig varit på någon liknande men att gå på jakt efter den perfekta pumpan det måste ju vara bästa äventyr I must jump on that one
Do you go hiking through the woods during Fall season?
Jag och skogen har ett rätt underligt förhållande och håller gärna distans, liksom jag råkar trampa på alla blommor och pinnar samtidigt som skogen ger mig massvis grenar i mitt face och insekterna kryper på mig och snubblar över alla stenar så ja, vi undviker helst varandra 
Where do you buy your Fall candles?
Där det är billigast ofc
Do you enjoy carving jack-o-lanterns?
Oh yes, det är så fruktansvärt roligt att bara ta ut alla pumpa kärnor med handen och gräva i den, och sedan hugga ögon nejmen detta låter hemskt men jag tycker det är så roligt ju owo
What is your favorite Fall color?
Korall färger är ju så fint under hösten, korall röd och orange, gult är så fint och brunt men även dessa "becht" färger eller hur man skriver det är alltid lite speciella under hösten. Även när man vaknar riktigt tidigt och det är soluppgång och molnen är så rosaröda I cri kan ju bara stå och stirra
Favorite tree?
Mina biologi (?) kunskaper är facinerande 
Corn maze or haunted maze?
Majsfält är lika läskiga som haunted maze men väljer haunted maze för där finns iallafall en utgång och att hitta en utgång på majsfält är kort och gott sagt omöjligt
Are you good at carving pumpkins?


Det skulle jag nog kunna säga hugger ju inte av mina fingrar om ni trodde det. Dock kan näsan på pumpan ofta bli missbildad...
Spooky or sweet?
Spoooooky skeletooooon men sweet vill jag också ha I dunnnoooooo
Do you enjoy visiting graveyards?
" I work the graveyard shift " beklagar var tvungen att ha med reaper där ojdå var var vi?
Well, det är inte precis att ja går på min fritid och bara " Åhh, nu ska jag gå och kolla på gravar! " ni trodde det ellerhur antar att det är mer en deep sorglig feeling så jag stannar nog hemma och drömmer om andra personer som hamnar i graven GOSH STOP IT SANDRA 

What is your favorite Fall memory?
Hmmm, okej detta kommer inte sitta så fint grammatiskt men det blir nog halloween discot som jag ska ha nu idag med klassen~
Jag vet att jag har inte gått igenom det och det är liksom fraaaamtiden men jag tror att jag komme minnas det bra och att jag kommer ha jätte roligt idag så ja, mitt favorit minne för hösten blir nog skapat imorgon C:
Annars så minns jag inget annat minne, typ när jag är i sägen med mina fandoms huehue
What was your best Fall ever?
Detta året spelar jag overwatch all the time men har nog spelat mest nu under hösten och jag har nog aldrig varit så glad att det är höst som jag är nu så det blir detta året! 
Gloves or mittens?
Mittens är sådana vantar med bara tummen och gloves är fingervantar där jao Sandra translate men alltså mittens är ju deffintift mycket gulligare och höstigare men de är inte lika effektiva som fingervantar...Sandra goes filosofi. She should stop this.
Do you enjoy rain?
Till 78% älskar jag regn så länge jag är inne men ibland kan jag gå in i en depression mode när det regnar men det är ju bara de övriga procent för ananas älskar jag regn, finns inget som slår mysighet fakturen än regn. OCH NEJ ÅSKA SLÅR INTE DETTA ÅSKA ÄR INGEN MYSIGHET FAKTUR NOPE
If you could spend Fall anywhere, where would you choose?
I mitt rum eller bland massvis med löv. Min geografi kunskap når inte så långt men någonstans dår det finns massvis med fina träd med fina färger på löven i guess ouo
What’s your dream Halloween outfit?
För tillfället är det Tracer från overwatch, hennes slipstream skin älskar jag så mycket och det vore så kul att fixa den känner jag, eller orginal skin på Tracer c':


Do you enjoy the other seasons?
Hösten är ju klart bäst men vintern är mysig den med bro
How do you plan to spend this Halloween?
Skrämma livet ur alla och äta godis mumsimumsi I'm so forever alone
What is your favorite Fall candle scent?
Grönt äpple luktar ju gudomligt och apelsin, kanel omg kan man bara inte äta upp dom varför är livets så komplicerat och svårt why
Do you enjoy Christmas?
Jajamän, såklart men gillar nog lite mer halloween ändå men julen är direkt där efter! Julen är verklig hur mysigt som helst och mest hjärtevärmande stunden under året ;u;
What is your favorite store during Fall?
Eftersom jag typ level up min kreativitet 57% under hösten så besöker jag oftas slöjddetaljet och skapa kultur men det bli ändå dollar store.
Den har allt och det är billigt och det är det jag kallar perfection. 

Do you enjoy cold weather?
Så länge jag inte är ute och hemma i värem kan det vara kalt alla dagar i veckan har definitiv inga problem med det c8

What is your favorite Halloween candy?
Jag är ingen candy människa men så snabbt choklad är inblandar faller jag ner på knän. Men surt är något jag knäböjer mig med för. 
What is one thing you would love to try during Fall, but haven’t yet?
ÄTA FKING CANDY CORN DET ÄR MITT MÅL UNDER HÖSTEN OR NOPE DET ÄR MITT NYÅRSLÖFTE JAG MÅSTE DET OKOK JAG MÅSTD PROVA DET GODISET OKOK DET ÄR INGET JAG ÄLSKAR ATT PROVA DET ÄR ETT MÅSTE 
What do your friends and family think of your Fall obsession?
De skrattar and I just well, bättre skratta än gråta att människan är obsessed av hösten 
Be honest…are you already planning your Fall-themed wedding?
HOW DID YA KNOW OMG om min partner inte accepterar bröllopet under hösten så är vi inte menade för varandra.

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 23 oktober 2016 17:47

 

/ Something that makes her happy when she is sad and always success making her feel better \

Jag gråter this is so beautiful 

I love overwatch so much

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 21 oktober 2016 18:56

/ The " let's order pizza " people are the kind of people I wanna be around \

Welp, hallu there.
Jag lever.
Tänkte liksom att jag kunde ju meddela er att jag är hyfsat alive.
Or overwatch is kepping me alive jag har blivit beroendens så hårt everyday I must play.
Har typ dissat alla andra fandoms förutom RPG men jag kan ju inte göra allt samtidigt och även har jag haft en hel del prov att plugga på så tiden blir typ uppäten av ailen och elefanter.
Jag ser ingen annan förklaring varför tiden bara försvinner.
Nejmen jag är ute ur min depression mode or med ena foten ur graven men snart ställer jag mig på båda~
...
Holyshito nu när jag tänker efter har jag massvis att skriva om omg c8
Jag har köpt nya Harry Potter boken och den är bredvid mig här, den bara glittrar så mycket at jag knappast ser vad jag skriver här~
Men som sagt, sista Camilla Läckberg boken är snart avklarad och har ju lånat massvis med manga från biblioteket så dom bör jag nog läsa efter deckarna, gör mig lite gott med manga för det var ett tag sedan jag läste någon~ *^*
Sen kör jag ett harry potte maraton, tror jag har sagt det i ett par inlägg nu 
Även lägger jag undan pengar till att köpa mer pärlor till mina pärlplattor för I NEED IT REALLY BADLY DESSA IKEA PÄRLOR ÄR INTE PRECIS GOALS GIVE ME HAMA BEADS GAAAAAAH dom var billiga iallafall
Fick även lust att måla någon overwatch trash yas why not har inte målat något på ett bra tag c:
Även avslutade jag " The strange man " serien med sista RPG spelet " The boogie man " vilket var en mer detektiv feeling and I just love Uri so much, hennes RPG spel är goals och man tackar vdperson för översättningen really excellent job

Även hackade jag pumpa för det är ju höst goals och den till höger är min~

reaper halloween pumkin skin face pshhhh

Hur går det med min joker cosplay undrar kanske ingen här men jag säger det iallafall oWo
Har ju inte sytt något ensam men har införskaffat det mesta, bara lite basic smink och så är det klart, en grön tröja, gul sjal, svart skinnjacka och svarta byxor med grön peruk I sure look wild och så har jag kvar ansiktet då~
Ska försöka få tag på en bild snart ouo


Pappa åker till Polen idag och kommer inte se honom på 2 veckor och skippade veckans teatern så vi kunde umgås, skönt att han äntligen får träffa sin släkt efter så många år och även så önskade jag " miss peregrines " böckerna på polska så jag kan lära mig 110% perfekt polska för nästa sommar så kommer jag tillbringa den i Polen, min bror kan då åka utomlands och han tar med mig till Polen då och vi ska bo i min farfars lägenhet, och där ska vi vara i några veckor och dåså jag vill verkligen få kläm på min polska så att den blir perfekto~
Även åker bro till Brasilien man bara welp, now I'm sure forever alone,
Nejmen har ju då Playstation för mig själv med overwatch och han missat ju en hel vecka av halloween uptade

wut a pity
Teater är the best, vi ska ha en föreställning som heter " Vi & Dom" som vi precis har börjat med and I'm so excited ouch.

Sådär ja, men jag krafsade ju ihop ett inlägg och ska fixa ett till under helgen ska se till att det blir något härligt och originellt so yes, ni får ha en toppen helg allesammans and I Will take my leave and go play some overwatch huehuehue

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 16 oktober 2016 21:31

 

 / I'm like 500% done with today and and like 67% done with tomorrow already \

Gaaaah, hela denna veckan kan bara dra till sopptippen tack det känns liksom vad jag än gör blir det fel man bara fram med borden, let's begin " flip so many table" mästerskapet, guldmedaljen har jag redan runt halsen innan jag påbörjar.

På tisdagen var jag med min klass och typ hela kommunen på en dans kurs där vi skulle lära oss dansa bugg, till december då vi har något slags bal or something.
Och det var faktisk grymt kul, även om det var awkward att dansa med främlingar så brydde man sig inte så mycket man bara snurrade på och dansade.
Det värsta är ju att det räcker med att jag snurrar 3 gånger och jag mår illa och nu var jag ju tvungen att snurra typ 117 gånger så ja, det sista kände jag att jag var nära att falla ihop och jag landade på marken och lugnade ner mig dagen efter så ja, resten av dagen tillbringade min själv på Liseberg snurra runt karausseler.

 

MEN ÅHHHH MYGOSH SOMEONE
DE NYA HALLOWEEN UPTADE PÅ OVERWATCH
Amen om någon ifrågasatte min levnads nivå skulle jag nog svara död men inte begravd reaper highlight intro omg
Vi kan nog alla hålla med om att Mercy slog hårdast, men Ana med sin ghoul det är något man ber för,

just take My money blizzard.
Och började spela med roadhog det senaste alltså han ultimat. Då känner man att man har makten.
Men som skrivet först i inlägget går inget bra för mig så förlorar hela tiden,

det är nu man vill sätta sig i ett hörn och gråta.
Heros never die, for a price.

Dåså beklagar jag min enorma osocialitet på bloggen nästa vecka får jag ta tag i detta, om jag inte är typ på depresssion mode då vette jag inte vad.
Känner mig liksom tung i hela kroppen och kan inte hålla ögonen öppna ni vill inte ens veta hur många svarta koppar med kafé jag har vänt mig till.
Svart kafé, like My soul.
Näämen nu får jag faktist lämna min depression hörna or wait jag har musik prov imorgon I'm so sorry Mr. Corner I go right back to you plz don't leave me.

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 9 oktober 2016 19:43

/ Twinkle twinkle little star, I wanna hit you with my car. Throw you off a cliff so high. 

Hope you break your neck and die \


Well, hi there pumkins and " before becoming zombie " creatures. Hope you are living a good life.
Hela overwatch community har sin mental breakdown när man fick se bilden på Sombra who actually may not be Sombra but u know how it is. 
Skulle vara en utmärkt ljög att säga att jag inte är en av dom.
Men jag vet inte hur jag ska klara mig till tisdagen då 94% är säker att halloween uptaden kommer ut and yeah

maybe sombra also~
Men deras nya comics såg ni Mccree såg ni honom han är perfekt.
Och Soldier hans typ Wanna be captian America jag gråter vet inte hur jag ska överleva till tisdagen o^o


Jag tände ljusen, hade en kopp te bredvid mig och en filt, tog åt mig och kollade på första avsnittet av

"over the garden wall "
Först var jag ju tvungen att falla några tårar för att den bara har 10 ep lång.
När jag satt och kollade på den trodde jag inte att man kunde vara mer glad över att det är höst 

men jo det var det visst.
It was just so perfect.
Ouch.
Ska nog se klart på den när mörker faller ner och när vattnet har hunnit koka till mitt te.


Åhh, jag kollade på en play though men the crooked man, som är den första horror rpg jag hade mött på, och gick lite djupare in i allt och märkte att det finns mer i denna " strange man " serien!

The sandman och The boogie man och även om jag hade hört om dessa förut visste jag inte att de hållde ihop 

med the crooked man och att Uri gjorde dessa så har precis avslutat

" The Sandman " och den var mer soft, inga jumpscares som i the crooked 

man men omg om man får en bad ending så är det verkligen en bad ending, tragisk.
Men super bra rpg, ska försöka hitta på youtube när någon spelar the boogie man där jag fick reda på att

det finns röstskådespelare med och yes, can't waito C:
Även hålle hon på med " the hanged man" vilket jag är taggad på så mycket.

Jag älskar Uri, hon är även känd för mermaid swamp och Paranoiac som jag verkligen enjoyed~

 

Jag har deffintift pausat i min anime, har inte kollat på något på ett tag men man kan ju inte göra allt samtidigt~ 

Men har lånat en massvis manga från biblotketek då Aomanjuskogen del 4 har kommit ut på svenska, efter ett år~ 

Även hittade jag äntligen alla 3 delar i sayonara september och svenska klassiken mjau! Samlingsalbum vilket jag inte har läst och är ett måste. Även har nosebleed studio stora manga samlingen" som jag lånade 

och nosebleed studio är typ där alla svenska mangaka är och jobba på~

T.ex jobbar Natalia batsita där ( Maju! Sword princess amaltea )

Så den är jag taggad att läsa deras samlingsalbum~


Jag har införskaffat mig en grön peruk, till min joker cosplay~! c8
Den är dålig kvalité för fick tag på den på höst marknaden men jag vet inte vad. Orkade inte leta runt efter en bra peruk bara tog det första bästa och billigaste så yeah.
Jag ska inte köpa kläderna bara jag ta det som jag har hemma, höga klackskor, har vit och svart rutiga strumpbyxor och shorts till det, och vet att i teatern har dom en lila kavaj och något gult och grön slips som jag får låna. 

Sedan detaljerna tänker jag ju göra själv 

T.ex ska jag ta alla jokrar från kortlekarna och fixa dom, någon blomma bör jag väl sy till kavajen

och såklart är nu the makeup the viktigaste~!
Jag provar på olika metoder hemma men ni vet liquid latex som man gör fake sår av, jag hade det inte hemma så jag använde uselt skol lim ( sådant stift lim) och hushållspapper, och effekten blev nu inte lika bra som den skulle bli med liquid latex men not so bad~
Röd akvarellfärg, fondation och puder här och där, måste nog bara prova ett par gången 

innan jag behärskar metoden men blev ju nöjd cx
Finns även att man kan använda vit tandkräm istället men det får jag prova någon annan gång~

  

Så, detta är gjort som sagt med gluestick och hushållspapper. Doe vet jag inte om det är bra för huden eller hur det går att ta bort det...Ehm, det löser sig nog minsann.

Detta planerar jag ju till mitt joker smile btw~
Btw nog nyss bort mitt sår och det är ungefär att ta bort ett plåster och huden är rätt blek 

men det kliar inte eller något sådant >u>
Men jag önskar er en fortsätt härlig dag och hoppas att 

the boogie man inte kryper fram ut garderoben bakom dig huehuehue  

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 5 oktober 2016 15:44

   

/ When I walk past a bookstore: my heart says yes but my mom says no \

DET ÄR HÖST ALLTSÅ HÖSTHÖSTHÖSTHÖST I JUST LOVE THIS SO MUCH
Liksom om man är hur deppig som helst räcker det att tänka " Det är ju höst" OCH KABOMM DÄR BLEV MAN GLAD
Kan vi bara göra en sådan lista vad höst innebär, en sådan " anledningar att älska hösten?"
Varför ber jag om tillåtelse för jag tänker göra en sådan vad man än säger huehue

Halloween  (cosplay nationaldag dag) |
| Anledning att stanna hemma ( cuz it's 2 cold outside) |
| Mjukis tröjor & byxor ( man slipper problemet vad man ska ha på sig, alltså är världens problem löst) |
| Det blir inte för varmt ( avskyr när det är för varmt it is stressing me >-> ) |
| Man kan tända ljus ( ÄNTLIGEN KAN JAG TA FRAM MAH DOFTLJUS ) |
| Mysighet overloud ( erkänn, inget slår hösten ) |
| Dricka Te & varm oboy ( livet är komplett ) |
| Filtar ( Just, yes ) |
| Regn ( LET IT RAIN YAS ) | 
| Cosplay ( alla dessa creepy cosplay är simply the best ) |
| Creepy & mystisk stämning ( vem älskar inte det huehue ) |
| Horror rpg ( shdvhaidgsd I love this far to much ) |
| Perfekt timing till creepy animes ( here I'am ) |
|Scary movies and books ( Jag är upptagen hela hösten tack ) |
Halloween disco i skolan( som vår klass ska anordna omfg yas ) |
| Höst feelings ( fina färger, hoppa i löv, mysigt mörkt u get it ) |
| STJÄRNOR ( min kärlek till stjärnor är enorm okok) |

 

We can continue the whole day can't we not?
Självklart har jag planer inför hösten och why not dra upp några också c8
Läsa igenom alla harry potter böcker \
/ Fixa en female joker cosplay \
/ Begrava mig själv i filtar och tända ljus everywhere \
/ Införskaffa mig mer tjock tröjor \
/ Kolla på en jäkla massor horror Rpg play through like hello there \

undertale, RE:make, alice mare I have so many, far to many \
/ Börja antingen supernatural eller doctor who the time have come \
/ Kolla på " over the garden wall" \
/ Läsa miss peregrines alla böcker \
/ Förhoppningsvis hittar jag tid till lite creepy animu \
/ Få alla halloween outfits eller vad som kommer ut på overwatch \
/ Antar att overwatch halloween uptaden kommer slå mig hårt så kommer bara spela hela hösten \
 WELL, KORTFATTAT ÄR HÖSTEN AMAZ

 




| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Ovido - Quiz & Flashcards