❀ DiDi ❀

Inlägg publicerade under kategorin # A N I M E & M A N G A★彡

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 24 oktober 2015 21:11

Har fått ett sådant Studio Ghibil feeling som aldrig förr och är kind of blodtörstig att kolla på en av deras underbara filmer ;u;
Den där blodtörstiga ordet passade inte in i meningen.
WELL WELL, STUDIO GHIBIL ÄR ETT MÄSTERVERK OCH FÅR MIG ALLTID I TÅRAR C':
Totoro kan man ju säga är maskoten för hela the anime fandom är är helt enkelt en klassiker men, filmen Totoro kanske inte är så spännande eller något bara helt enkelt mysig och om man jämför Totoro men howl's moving castel så är ju den mycket bättre, det är just våran älskade Totoro som är symbolen för Ghibil~
OM NÅGON FATTADE VAD JAG SKREV SÅ FÖRKLARA DET FÖR MIG FÖR JAG FATTADE INTE VAD JAG ENSAM MENADE xD
Min favorit Ghibil film är nog Howl's moving castel och har för mig att jag har skrivit det till er, men spirited away och mononoker är mästerverk de med ;u;
ACK VILL BARA SE OM ALLA FILMER
Animationen, musiken, karaktärerna och storyn ger en helt annorlunda feeling när det kommer till Ghibil studio än de andra vanliga animes, det är som om man dras in i en ny värld och får följa med på en feeling trip som man aldrig glömmer bort ;w;
Så ska nog ta för mig och kolla på någon bra film now, har ni några rekommendationer?
Vad er eran favorit Ghibil movie of all time?
KOMMENTERA PÅ JAG SAKNAR ER
KOMMENTARS FÄLLTET HAR VARIT TOMT PÅ SENASTE TIDEN
OCH JAG KÄNNER MIG ALONE
JAG VILL PRATA MED ER UNDERBARA MÄNNISKOR DÄR UTE
SÅ KOMMENTERA PÅ JAG BITS INTE OCH SOM VÄRST KAN JAG STALKA UPP ER OCH GE ER EN BAMSE KRAM
NU JÄKLAR ÄR SANDRA ON FIRE, SKA GÖRA NÅGOT NYTTIGT IMORGON OCH SE TILL ATT BLOGGEN FABULÖSAS TILL
C':

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 20 oktober 2015 19:26

ÄR SÅ TAGGAD TILL HALLOWEEN
SKA SE TILL ATT FIXA COSPLAY OR NÅGOT
VEM FÖRSÖKER JAG LURA
MEN MAN KAN JU ALLTID FÖRSÖKA
DE NÄMNDE NÅGOT OM KLÄ UT SIG DAG BÄSTA VINNER HALLOWEEN NÅGOT DAG I SKOLAN
JAG SKA SE TILL ATT UNDER HÖSTLOVET GÖRA DEN DÄR MASKEN FRÅN TOKYO GHOUL DEN SOM KANEKI HAR PÅ SIG
OCH PLATTA HÅRET
OCH SÄTTA UPP HÅRET
TYP FEMALE KANEKI MEN JAG HAR JU INGEN VIT PERUK
MEN DET FUNKAR ÄNDÅ
VILL KÖPA DEN MASKEN MEN ALLA SER SÅ FAKE UT SÅ NEJ JAG FÅR HITTA PÅ YOUTUBE EN HOW TO MAKE
HAR OCKSÅ DROGAT PÅ TOKYO GHOUL OPENING 1
HAR MÄRKT NU HUR BRA DEN ÄR
SÅ JAO
HITTADE DEN PERFEKTA BILDEN PÅ MASKEN SÅ MIN DRÖM ÄR TYP I EN BILD
MEN SKA SE TILL ATT FIXA NÅGOT HÄFTIGT OCH CREEPY PÅ HALLOWEEN >:D

Så perfekt.

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 19 oktober 2015 19:42

Då när man har alla No och matte böckerna framför sig
Och ska börja träna
Ack jag tror att jag bloggar innan jag börjar mitt pluggande xD
Jag hade det trevligt hos pappa i helgen tack den som frågade, ehm så mycket gjordes dock inte förutom att vi kollade på kejsarens nya kläder? ( kungen som blir llama) och det är absolut inte att jag tvingade dom att sitta med mig och jag brast nästan ut i tårar av hur rörd jag blev, nejdå.
c:
SEN VAR VI UTE PÅ EN PROMENAD UTE I HÖSTVÄDRET OCH LÖVEN
ÖVERALLT
VILLE SLÄNGA MIG OCH SIMMA BLAND LÖVEN
SO PRETTY YES SO PRETTY ;u;
Istället när jag och Romeo hade håltimma så hade vi Lövkrig så fick ut min höstkänska där xD
Vi gick även runt och försökte hitta några burkar som vi kunde panta och köpa något gott på Ica men vi hade bara ölburkar, som inte gick att panta.
#ripmarabouchoklad
Taggar höst lovet bara sitta och fandoma, så det blir nice extremt taggad men innan det en massa prov, or rättare sagt matte och No så jao.
Försöker förlänga detta inlägget så jag skippar plugga japp.
Få se här...kollar för tillfället på " the disappearance of Nagto Yuki-Chan" eller
"Nagato Yuki chan no Shoushitsu" och nej c:
Vad har dom gjort
Visst animen och Yuki är hur förbannad söt som helst men snälla.
Om någon kallar detta " season 2" av The melancholy of Haruhi Suzumiya så nope
På alla möjliga sätt har det förströs och nejmen ni som har kollat på dessa maybe understand me D:
Alla karaktärer är olika, alla, animationen är helt annourluna och den första var bättre, och nej ingen romance comedy shoujo var det i Haruhi om jag minns rätt
MEN DETTA ÄR JU ÄNDÅ NAGATO YUKI-CHAN VERSION OCH DÅ SKA DEN JU INTE VARA EXAKT OCH DET ÄR SOM EN ANNAN ANIME FAST MED SAMMA KARAKTÄRER OCH FEELINGNE I LUFTEN
Men helt ärligt ångrar jag att jag började kolla på den ( ep 8/16) för den förstörde lite min syn på the melancholy och Haruhi Suzumiya och skulle klara mig utan att kolla på den men nu när har börjat så får jag ju se klart på den, den kanske blir bättre :3
Dock, No hate Yuki är urgullig men det är nu för sjutton en helt Annan person~
Well, får sluta mig klagande och vänta tills jag har sett klart den C:
Dock så måste jag träna nu.
Nope.

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 13 oktober 2015 18:47

ALLA HAR BÖRJAT TAGGA JULEN
OCH DISSAT HALLOWEEN SOM OM DET FÖRSVANN DETTA ÅRET
KOLLADE PÅ NYHETSMORGON IDAG INNAN JAG BLEV SLÄPAD TILL SKOLAN MEN DÄR DRACK DE GLUGG, LYSSNADE PÅ JUL MUSIK OCH ALLT MÖJLIGT
OCH AFFÄRERNA
INGA HALLOWEEN STUFF BARA EN MASSA JUL PYNT HÄR OCH DÄR
STARKAS HALLOWEEN BLIR HELT BORTGLÖMD
Men vi hör på bloggen kommer minsann fira halloween OwO
Fast ha inte höga förhoppningar på största grejen men jag vill bara inte lämna halloween helt forever alone ;^;
Sen den 16 oktober Om ni hör ett skrik är det nog jag för ska minsann gå på vuxen spökvandring och temat är clowner så jao kommer gå där död men inte begravd yey.
Blev mer tvingad att gå med.
Well.
Skippar iallafall matte provet eller No provet som vi har nästa vecka.
:D
Har inte jobbar vidare den rosa dagen projekten för har prov nu på torsdag, läxa också å såklart så la de på lite prov nästa veckan med och kristallklart efter höstlovet har vi ett till prov (?_?)
Anime blir det heller inte så mycket eller något av mina fandoms så jao, imorgon är det iallafall teater och på vägen så kan man ju lyssna på diseny låtar c':
Kvällen Kommer tillbringas vid skrynkliga engelska papper och övertala familjen att kolla på kung fu panda å lite te på det >:3
OCH NEJ JAG HAR INTE LÄST MIN MINECRAFT FANFICTION
DET BLIR ALDRIG AV
OCH MIN HUNGER SPELEN TRILOGIEN VÄNTAR PÅ MIG OCH SAGAN OM RINGEN
MAN SKA INTE ENS NÄMMNA ALL MANGA SOM PLANERAS ATT LÄSAS SÅ SNART SOM MÖJLIG
OCH ANIME
MY LIFE
Ack we need that höstlov på allvar ;n;

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 10 oktober 2015 21:49

JAG HAR INTE GJORT NÅGOT NYTTIGT IDAG
JAG SKULLE JU GÖRA DET
SÅ FÖRFÄRLIG DÅLIG SAMVETE HAR JAG NU
JOMEN IMORGON ÄR DET SÖNDAG DÅ GÖR VI NÅGOT BRA FÖR SAMHÄLLET
:D
Har kollat klart på Ranpo kitan: Game of laplace idag och mygosh a perfekt höst anime right here c:<
Dock att jag kanske inte hängde med precis i allt och så var slutet acceptabelt och är riktig glad att jag kollade på den >u<
För er som gillat Death note och another, deadman wonderland och dessa lite creepy stämningen i luften~
MEN NU TILL NÅGOT EXTREMT ALLVARLIGT
THIS SHIT IS SERIOUS
ÄR DET VERKLIGEN BARA JAG SOM GILLAR SKALLET PÅ GURKAN MEST
JAG GILLAR INTE ENS GURKA
MEN DET MÖRK GRÖNA SKALET ÄR ÄTBART
DET ÄR KNAPRIGT
SÅ OM DET ÄR UNGEFÄR 1 CM BREDDA GURKSKIVOR MED SALT PÅ KAN JAG JU ÄTA DET
MEN IDAG PÅ FRUKOSTEN
NÄR MIN BROR SÅG MINA MACKOR MED TVÅ SKIVOR GURKOR 1,5 CM BREDDA SÅ TRODDE JAG ATT HAN SVIMMNADE AV
VI ARGUMENTERADE SÅ IN I HELSIKE OM DESSA GURKOR OCH MINA SMAKLÖKAR
OCH BARA FÖR JAG ÄR LITE SALT BEROÄDNE MED MIN ÄLSKLING " BREGOTT NÅGOT HAVSALT" MED 1.5 CM BREDDA GURKOR OCH SALT PÅ DET MED SÅ SKULLE MAN JU KLAGA ÄNNU EN GÅNG PÅ MINA SMAKLÖKAR
MAN BLEV LIKE LÄMMNA MINA MACKOR MED GURKOR OCH SALT Å MINA SMAKLÖKAR O FRED PEACE AND FRÖJD
Jomen jo det var en brutal debatt vid matbordet.
Gurkorna måste få säga sitt.
They have feelings 2.

Mormor har sagt sitt.
Peace

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 9 oktober 2015 21:17

Friday special!: Quotes
Har samlat ihop lite olika motto och feelings rika meningar det senaste så varför inte rensa bildalbumet lite c':
Dess friday special inläggen är så flummiga men beundrar mig själv som lyckas fortfarande ha kvar FS eftersom jag började med dessa redan på början av bloggen och Waaah, they lever :'3
Nejmen här på bloggen firar vi ju fredagar för de är oftast helt underbara och så om vi har dessa tider då en fredag inte var så lyckad så kan man alltid hälsa på bloggen och se om FS inlägget kanske kan muttra upp människan ;u;
Även om det kanske inte gör det måste man ju försöka \ ^u^
Kanske inte alla är så seriösa men man kan inte ta allt seriöst för då är inget kul~
Hoppas ni gillar de c':
Puss och kram älskar er No matter what darlings :'3

Den sista bilden är bara så mycket jag.

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 8 oktober 2015 19:52

Haloj på er befolkningen och hoppas att enhörningarna har besökt er under dagen~
Här ovanför bilden har vi lite om skolan och under bilden har vi lite fandom C:
Planerar inlägget för första gången, feeling proud >:3
På musik lektionen hade vi idag ett helt oförberett som kallade " prov "
Där en och en skulle gå in i ett grupprum och spela gitarr och piano.
Som tur har vi en trevlig lärare så det gick ändå bra eftersom för den första gången så lär jag mig något på musiklektioner.
Vår förra lärare var ju rena katastrofen.
Och han ska kanske komma tillbaka.
Det är bara att välja ut sina Disney låtar till begravningen redan nu.
Tänk vad underbart det skulle vara om man sjöng bra, då hade man något att skryta om xD
Fast man kan lika gärna skryta om hur dåligt man sjunger.
För det är alltid lika fascinerande.
Imorgon har vi redovisning på engelskan och ska jag träna lite på en text hemma typ nu för klockan är ju redan för mycket som vanligt .-.
...
Försöker skriva något mer vettigt.
Jomen jo på höstlovet som närmar sig kommer jag lata mig all the time.
Har bestämt det redan nu.
Kolla på så sjukt mycket anime.
Så taggad.
Eftersom de hemska veckorna innan höstlovet ( Vecka 44 ) så har vi bara en massa prov och det är förfärligt.

Game of laplace är en riktig bra höst anime xD
Mysterium, horror och detektiv lite och det var ett bra tag sedan jag kollade på en sådan anime c:
Den liknar på ett sätt another...Den stämningen finns i luften can you say och lite Death note 2~
Sen så rekomenderade en kompis som går en klass övre mig att jag ska följa animen " dance with the devils?" och även om det var en harmen shoujo så tyckte hon att musiken var jätte bra och det har ju bara kommit ut 1 ep så kan ju följa den tror jag =w=
Jag har även lugnat ner min One shot behov och för tillfället har jag bara koll på de on-going all manga som jag följer~
Sen så fairy tail har jag även tagit en paus för är det bara jag som nästan alltid kollar på en anime i taget? x'D
Om jag börjar en anime så pausar jag alla andra som jag följer och koncentrerar mig bara på den animen, jag vet att många följer olika animes samtidigt och kollar på dem men Jag gör det bara när en anime är långtråkig och vill något emellan det cx
Well, maybe just me c8

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 6 oktober 2015 19:31

Jag är inte precis mörkrädd men tycker det är obehagligt för det känns som om närsomhelst en älg kan bara skutta fram framför mig D:
Men det är ändå förfärligt mysigt att bara kolla på stjärnorna =W=
MATEMATIK
GEOMENTRI
ALLTSÅ DET ÄR SÅ FACINERANDE FÖR JAG TRODDE ATT JAG RÄNKADE RÄTT MEN SEDAN NÄR JAG RÄTTADE VAR ALLT FEL
ALLT
OCH JAG HADE INGEN ANING VAD SOM VAR FEL
FATTAR NI MIG DEN STUDEN
FLAP ALL THE FUCKING TABEL

Senare så drack jag lite mjölk och då såg jag det
" MADE IN PRUSSIA"
Jag spottade ut mjölken
Och så märkte det att det stog på glaset
" MADE IN RUSSIA"
Jag vet ju sanningen om Prussia och världskartan och att det var några år sedan den sorgligt nog försvan ur kartan men den lever kvar i Hetalia fangirls
Och då bryr man sig inte om verkligheten
Dock var jag ju tvungen att acceptera det och på köpet städa upp all mjölk.
Jag började kolla på en ny anime idag, ranpo kidan: Game of laplace och den var on-going på hösten....sommaren?
Men eftersom jag inte alls ha följt de animes som jag skulle ha gjort ( förrutom Ginama och Hetalia ofc xD ) så är den redan complete så ja det är bara att fortsätta kolla på~

Nu så ska jag läsa min minecraft fanfiction på polska och den kommer ta evigheter.
Jag kan ju polska men vill förbättra min stavning och läsning så därför läser jag den men, när man vet att the hunger games och sagan om ringen väntar i bokhyllan så blir man inte så taggad att läsa minecraft :|
Well, gör jag det nu så är det över.
Jag längtar till fredagen för jag syr en pastell färgad väska som jag kommer sätta på alla mina anime pins på och gå runt med på olika konventer och i stan maybe skolan för att visa upp våran älskade fandom C:
Låt enhörningarna och kossorna va med er och ge er en kram ;u;

Denna bilden väcker bara upp för många feelings bland alla gintama fans



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018
>>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Skapa flashcards