❀ DiDi ❀

Alla inlägg under juni 2014

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 8 juni 2014 21:51

På sveriges nationaldag så fyllde en av er läsare år!

Nämligen denna bloggerskan:
saga-rin-chan!
HAPPY BIRTHDAY!
Saga är en hellllllt underbar person med en awesome blogg som ni alla borde kolla in! <3
Även så sjunger hon jätte fint! ^^
Tack för alla dina animer som du har tipsat om och dina kommentarer! Dom får mig alltid på bra humör x)
Hoppas att du har haft en jätte trevlig och glädjerik fördelsedag med mycket skratt, att allt kommer gå bra med dina vänner och all lycka till i skolan!
Grattis i efterskott! :D

  

När fyller ni år? Komentera och då kan du få ett helt eget inlägg på er födelsedag <3
Ni som har kommenterat, era inlägg kommer på er födelsedag! ^^

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 8 juni 2014 19:41

Imorgon börjar den sista veckan i skolan 0.0

Sen så är det sommarlov o.O
Jag som fortfarande behöver en tröja till skolavslutningen Dx 
Well, det är bara att fixa det~
Idag så har jag alltså sett klart på Shingeki no kyojin/ Attack on titan ;-;
Som tur så finns det fortfarande några special avsnitt kvar~ <3
Sen, så har jag gjort något som jag inte vet om jag ska göra om eller inte. Jag har spelat spelet...
Dark souls.
You don't know the game? Ha! 
Then, if you don't know the game you haven't played it.
And that's good for you.
Sorry.
Dark souls är ett spel som är känd för det svåraste spelet och är såklart gjort i Japan. 
Det är så känt eftersom man dör hela tiden.
Let me show you

Jag förstår dig, pewdiepie c:

Exakt likadant var det för mig c:

Dör hela tiden c:

How lovely c:

Ja, dark souls är alltså ett spel som man dör hela tiden på, så som mario c:

That's all for today~

 

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 7 juni 2014 21:54

1 episode kvar av shingeki no kyojin/ Attack on titan.

*omg*

Nya avsnitt av alla dom nya animerna. 

*omg* 

Nya hörlurar. 

*OMG*

Fick nya hörlurar idag och dom är ju helt fabulous~


Är så trött och vet inte vad jag ska skriva~

Det finns två jäv*** fluggor i mitt rum som jag måste döda~

Eftersom dom dödar mig~

OCH OM JAG IMORGON BLIR VÄCKT AV EN FLUGGA SÅ KOMMER DET VERKLIGEN INTE BLI ROLIGT FÖR DOM ELLER MIG!

Vad ska man mer skriva~ 

Ska titta på anime nu så ja, excuse me xD

 

I'm not sleepy at all~

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 6 juni 2014 18:52


  

Friday special!: Learn Japanese!

Because, we all love japan.

If you don't like Japan, you better do it then.

For Japan is awesome.

Don't ask me why i sunddenly stardet to speak english.

Eftersom, i den nya omröstningen som handlade om vad ni vill ha som friday special är så himmla jämnt så får ni något nytt~

Ni som inte har röstad i omröstningen, va gärna med då! :D

Alright, here we go! ^^ 


God morgon:

おはようございます、

Ohayô gozaimasu 


Hej!:

こんにちは 

Konnichiwa!

 

Hej! ( på kvällen~) 

こんばんは

Konbanwa 


”Trevligt att råkas”: 

よろしくおねがいします 

Yoroshiku onegaishimasu


 God natt: 

おやすみなさい 

Oyasumi nasai

 

”Hur mår du/Ni?” 

お元気ですか 

O-genki desu ka?

 

Tack, jag mår bra: 

ありがとうございます。げんきです 

Arigatô gozaimasu. Genki desu.

 

Grattis! 

おめでとございます 

Omedetô gozaimasu. 

 

Tack! 

ありがとうございます

Arigatô! 


Varsågod (You’re welcome typ~) 

どういたしまして 

Dô itashimashite

 

Ursäkta mig/Förlåt 

すみません, 

Sumimasen 


Jag förstår inte: 

わかりません 

Wakarimasen

 

Hejdå: 

( kan inte hitta hur man skriver det, suminasen D:)

Sayonara.

 

Söt/Gullig: ( ordet som ni alla borde kunna eller ha hört xD)

( okej, hur skriver man det då på japanska -.-, orkar inte använda google xD)

Kawaii!

 

Idiot: 

( väldigt användbard ord i anime/manga och i vanliga livet x,D)

Baka. 


Lycka till!:

( Don't ask me how you write this 0.0)

Ganbatte!


 

Sayonara! ^-^

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 6 juni 2014 18:03

Sveriges nationaldag~
For your who have forget that, it's today~
Och det är även idag som några byter fönster hos mig i mitt rum så jag inte kan gå in.
Underbart.
Inget målade idag heller antar jag.
* suck *
Det bästa var väl att det är ingen skola idag~ Men, jag fick inte sova länge eftersom dom skulle komma till mig och byta fönster halv 8 ._.
Även idag så planerar jag titta klart på attack on titan/ shingeki no kyojin.
Och ja, har inte tittat klar på den på grund av tekniska problem xD
Sen så har jag läst mangan " Deat note" men, jag kommer ingenstans -.-'
Well well, det är Sveriges nationaldag idag så jag bjuder er på sveriges nationalsång! :D

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 5 juni 2014 20:40

Jaha, förrut så var det brandförsök på skolan.

Och nu så tar somalier med sig knivar till skolan.

Hahaha...Vilken underbar skola.

Vad sen ska komma? Brandförsök och knivar har vi redan...

Tur att vi har sommarlov snart så alla kan vila sig.

Tyvärr vet jag inte vad som hände men, en kompis kom till mig och sa att en kille la ut på insta en bild och skrev " Nu har dom jäv*la somalerna kniv med sig till skolan"

Något vid den stilen~ 

Jag vet inte vad som hände men, jag vet inte om somalien med kniven om den skärde någon men jag tror det fast, det var ingen alvarlig skaddad...

Alltså, jag vet ingenting om detta men, det hände det och det är sant o.o

  

Idag så hände det faktis ännu en större händelse.

Vi fick reda på våra nya klasser.

Omg.

När vi fick mailet med klasserna, stirrar på alla namn.

Tittar bara på klasserna i 20 min och vilka jag hamnade med och vilka jag inte hamnade med.

Jag blev faktis nöjd med klasserna :3

Det kunde deffinitivt bli sämre ^^ Men, även så kunde det bli bättre.

Tror att jag kommer kunna överleva med denna klassen.

Hoppas jag. 

Första veckorna kommer bli helt hemska. Men, senare med tiden så blir man ju van med allt~ 

...

Nu så byter vi tema igen.

Fick jag reda på mitt betyg i bild idag! :D

Och ja, omg~  

Proud of myself~~~~

It's like the first time :3

Och nu så ska jag titta på anime owo 

Sayonara >w< 

 

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 4 juni 2014 16:12

Onsdag är den längsta och tråkigaste dagen ever i skolan ._. 

Alltid på första lektionen som är så sjukt lång så är alla trötta och klagar varför man inte har en sovstund på dagarna så som man hade på dagiset xD

Alla är så trötta på onsdagar =.=

Igår på idrotten så badade vi men, idag så skulle vi vara ute och ha idrott. Som såklart hela vår klass var imot. Så, alla tog på sig sina badkläder under idrottskläderna och när vår lärare kom så skrek alla att vi ville bada och sånt x,D 

Tyvärr, så har vi värtsa diktur läraren så det gick inte.  

Ehm, vad hände mera~ Fick skrattanfall på No idag och jag vet inte varför jag fick det x,D

It was really awkward~

  

Well, som sagt så är onsdagar super tråkiga så inget mera hände :/

Har inte tittat på anime eller läst manga heller ;_;

Idag måste jag måla klart något av mitt skolarbete och när det blir klart så ska jag försöka titta på anime och se klart attack on titan D:

Jo! Igår så kom den nya Neo ut! :D

 

Excited to read it now OwO

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 3 juni 2014 17:31

Alltså, det finns inget ord att beskriva hur idiotiskt det egentligen är.  

Man tror att då så skippar man skolan men nej då, då skickar dom ut er till en annan skola som ligger hur lång bort som helts~ 

Asså, jag tar detta från början. 

Idag så hade vi gräsfest i skolan!  

Vi har det varje år~ Och vad gör man då? 

Jo, lärana delar upp lag och sen så tävlar man mot varandra i olika grenar, t.ex säckhoppning och basket är

två av dom fem grenarna~ 

Och det var jätte roligt faktis xD  

Innan, läraren tog mikrofonen och sa att det hade hänt en hemskt olycka. 

Han berättade att igår cirka klockan 1 så hade någon försökte göra ett brandförsök i förskolan. 

Förskola klassen har ett litet träd i sitt klassrum, och där hade någon försökt tända eld på golvet väldigt nära det trädet och bredvid så fanns det några böker. 

Antar att alla här är stora nog och kan fatta vad som kan hände och hur snabbt elden kunde sprida sig.

Ett barn försökte tända en tändsticka och la det på golvet och sedan gick den ifrån klassrumet. 

Som tur... 

OCH DÅ MENAR JAG ATT VI HADE EN JÄV**** STOR TUR ATT EN FRÖKEN MÄRKTE DET!

  

En lärare var i klassrumet bredvid och märkte att det luktade rök, sen när hon märkte det så tog hon sin jacka och la den på elden och kvävde den så det släcktes. Även vår syslöjd lärare var i närheten och hjälpte till. 

Och brandvarnarna gick inte på eftersom det var i klassrumet, vi har bara brandvarnare i korrridoren och inte i klassrumet och elden nådde aldrig dörren till korridoren.

Och ja, vår klass hade ju lektion i lågstadiet. Vi har våran trädslöjd och syslöjd lektioner där.   

Jag hade träslöjd då och kännde inte av röken men, dom som hade syslöjd kännde lukten. 

Så, idag gick vi till en jätte stor lokal som vi kallar " Aulan" och där så var det brandmän och pratade om hur snabbt elden kan sprida sig och vissade bilder på klassrumet. 

Det var en stor svart hål i golvet och precis bredvid så fanns det lilla trädet.  

Och det tar för elden 3 min att sprida sig över hela rumet. 

Så, ni förstår nog hur stor tur vi hade, att en lärare märkte det och slätkte elden.

Jag fick ju reda på det idag och blev jätte chockad o.o

Vår skola är ju bra, bra rektor och lärare, maten är helt okej och sånt men, det finns alltid negativa saker med alla skolor runt om i sverige, T.ex mobbning och fattig skola o dålig mat~ Och detta att någon har försökt tända eld på vår skola har hänt rätt många gånger nu!

Det är bara så himla hemskt ._.

 



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Ovido - Quiz & Flashcards