❀ DiDi ❀

Alla inlägg under juli 2014

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 24 juli 2014 20:27

~Just nu så är sandra på depression mode~

~varning~

Just nu så mår jag hemskt c:

Alla underbara mäniskor och otakus är i himlen, och glömde ta med mig dit c:

Närcon.

Största anime konvent.

Och jag är hemma.

Hahahaha! Vet ni vad jag har gjort idag då? c:

AA, DÅ KAN JAG SÄGA ATT JAG HAR VARIT BARNVAKT I FEM TIMMAR I DAG OCH RESTEN AV DAGEN HAR JAG BARA VARIT I ETT HÖRN OCH KOLLAT IN ALLA ANDRAS BLOGGAR SOM SKRIVER OM NÄRCON OCH ALLT MÖJLIGT! THIS IS KILLING ME!

Och ja, så här kommer jag att känna dessa tre dagar Dx

* jealous 100%*

Alla som är där på närcon....

HA DET SÅ JÄTTE ROLIGT DÄR OCH GLÖM INTE ATT TA EN MASSA BILDER OCH LÄGGA UT PÅ ERA BLOGGAR! 

Seriöst, ni få ta en massa bilder och berätta hur det var där ;^;

Ni som inte har en blogg, ni kan skriva väldens längsa kommentar till mig då ;^;

Varför kan jag då inte komma?

1. Jag har inga pengar.

2. Det är hur lång bort som helts.

3. Min storebro fyller år imorgon.

4. Jag har ingen att åka med.

Fast, just nu så skiter jag fullständigt i alla anledningar :/

Det är som värdelösa ursäkter som världen straffade mig med bara för att inte åka ditt ;_; 

 

Jag borde iallafall åka till närcon vinter 2015, jag har redan börjat panta så om jag fortsätter året ut så köper jag en tågbiljätt och drar till Linköping, någon som vill hänga med mig? :D

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 23 juli 2014 17:11

YOkej, jag har en lång stund funderat på detta....

Varför är vår vikarie överallt?
HE'S IS SO CREEPY!
Mina kompisar var och badade och då såg dom vår vikarie som brukar vara på vår skola, och när jag skulle åka och bada så såg jag honom där 0.0
Snälla, han får inte se mig~
Jag gillar inte den vikarien~
Jo! Jag har väl skrivit om honom eller?!?
Den där himla skrytaren och tror att han är hulken!
fraga-inte-vrf-jag-gjorde-deta-inlagget-xd
Jag minns det så väl -.-
Och ja, det var han jag såg i badet ._.
Det var den första gången jag märkte honom under sommarlovet~
När jag var i stan en dag så gick jag till en av mina favo affär som har en massa pyssel och pennor, affären hetter skapa kultur~
När jag kollar runt, så tror jag att inte trodde mina ögon c:
Ja ni tänker rätt, jag såg honom där ochså.
Och när jag skulle köpa glass så ser jag en bil åka framför mig, gissa vem jag såg satt i den då? :o
Japp, där var han och satt i bilen och åkte i den.
ÄR HAN VÄRSTA STALKERN ELLER!?!?
Ska kolla honom stalker från idag -.-'

 

Annars så ska jag titta på gintama snart och springa~

Är på episode 45 (?) av gintama och när jag kommer till episode 50 så planerar jag ta en liten paus från  gintama, och börja kolla på en anime med 12 episode~

Och så har jag inte tittat på den nyaste episoden av ao haru ride, det måste man ju göra < 3

Wieeee~

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 22 juli 2014 16:32

Senaste tiden så har jag blivit helt beroende av spelet minecraft~

Sorry men ja, jag är ochså en minecraft nörd xD

Fast, eftersom jag är så jäkla lättskrämd när det kommer till minecraft, så är det lite svårt o.o

Skulle vara roligt att filma in mig när jag spelar minecraft och lägga ut på bloggen :3

Om det bara funkade -.-'

För er som inte vet vad minecraft är, som är rätt omöjligt eftersom det är bland de sakerna som har gjort svergie så polulärt så är det ett spel. 

Av kvadrater.

En "honest trialer" bjuder jag på, och där allt som han säger med sin epic röst är sant~

Okej, nu till saken xD

Har ni tänkt er minecraft till anime & manga?

Alltså, alla monster till karaktärer med sin personlighet?

Det har jag gjort och fick idéen att måla detta och fixa en serie owo

MINECRAFT TILL MANGA!

Kan ni föreställa er owo

Fast, just nu så håller jag ju på med en serie och har ingen tid att börja en ny -.-'

Jag har tänk mig så här:

Steve- (karaktären som du spelar) till en kille som är super lättskrämd och fattar inte vad han har gjort så att alla monster jagar honom

Creeper- Jag ser creeper som en kille~

En kille med blont hår, och älskar kramar och skrämma livet ur folk och smyga bakifrån och krama c:

Skeleton- En tjej som har långt vitt hår, självförtroende och ändå så beter hon sig skumt, som om hon vore full xD

Okej! Ska inte berätta om alla mina idéer om minecraft känner jag för det kommer ta lång tid xD

Men, jag har planer! Owo

Gilla inlägget om ni vill ha mera minecraft animation idéer som kommer från mig och så hörs vi i nästa inlägg! :D

 

En fabulous bild som jag hittade på google, fick rätt mycket insperation här xD

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 21 juli 2014 17:01

Just nu så är det några hos oss som gör om vårt hus~

Alltså, dom kallas byggare~
Och river sönder vårt hus~
Okej, måste väl vara lite mera seriöst känner jag nu xD
Vi har bestämt oss (eller mina föreldrar har bestämt det ._.) att vi ska måla om hela huset, ta bort gammla brädor och fixa till det, eftersom jag fick veta att vårt hus var 35 år gammalt och behöver en liten renovering :o
Så, det är därför jag sitter hemma och inte är på semester i Hawaii eller Japan för alla pengar går på vårt hus -.-'
Och just nu känns det som om hela huset ska rasa ner O.O
Seriöst, vågar inte röra mig ut mitt rum, tänk om jag får värsta träplankan nu på mitt huvued? D:

  

Annars så har det inte hänt så mycket! Jag åkte till biblioteket~

Jag har läst klart aomanjuskogen och ja, det var verkligen inte något som jag hade förväntat mig o.o

Den var helt urgullig men, herregud hur skulle jag veta att det var en tragedi manga? o.o

Så, nu måste jag vänta ett år tills nästa del kommer ut....

Det kommer bara ut en del varje år.

Det har än så länge bara kommit ut 3 volymer.

...

Sen så har jag gjort något som jag inte vet om jag borde göra :/

Gett manga angel sanctuary en andra chans.

Angel sanctuary är en manga jag droppade förra sommaren, alltså änglar och demoner fighting och det visar sig att allt är änglanars fel~

Alltså, för mig är det helt what?

Fattar inget.

Men, när alla delarna finns i biblan och man har redan läst ut halva serien, så gav jag en second chans till den~ 

Jag har förstå mycket mera nu om vad den handlar om och har väckt upp lite intresse~

Fast, vi får se om jag klarar av alla läsa klart den utan att droppa serien igen :/

 

Well, jag älskar Mad Hatter fortfarande lika mycket <3

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 20 juli 2014 17:08

* Just nu så sitter sandra men en vattenflaska bredvid sig och öppnat fönster och svettas ihjäl* 

Herregud, senaste tiden så har det verklgien varit varmt!

Och här sitter jag i mitt rum samtidigt när det är 28+ ute -.-'

Jag kommer ändå snart bli utjagad från mitt rum och bli instängd ute av mina föräldrar o.o 

Save me~

Men, vad ska man göra? xD

Senaste tiden så ser mina dagar så här ut: 

Anime & manga, Serie, blogg, cosplay, sova

That's my life :D

  

Vet ni vad! :D

Min mamma har en jobbakompis och hon är med i teater eller något sådant~

Men, jag fick låna deras kläder som dom hade där och peruker 0w0

Eftersom dom har en paus så sa dom att det var okej att jag kunde låna lite kläder därifrån, så förra veckan så kom en tjej med tre påsar fulla med kläder! :,3

Fast, tyvärr bara med två peruker xD

But, you know owo

Om jag hittar några kläder som liknar någon karaktär, så är det bara att cosplaya owo

Så ja, cosplay inlägg borde komma snart! :3

Aja, det var allt om idag och imorgon så kommer mera om vad som har hänt x3

 

So kawaii but, so sad ;^;

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 19 juli 2014 13:15

Waaah D:

Detta var svårt ;^;

Alltså, dom nya animerna har ju totalt sålt mig som akame ga kill!, och det vissade sig att ao haru ride

inte är så illa och den är så mysig >3<

Kan babbla om detta hur länge som helts känner jag xD

Så, om vi ska ta det den enkla vägen, så tar jag gintama~

Är på ep 42 nu av 265+ :o

Ja, jag har inte kommit längre xD

Gintama, jag älskar den animen så mycket! 

Varför? Well, eftersom jag aldrig har skrattat så mycket till en anime förrut och det är därför jag väljer den! xD 

Även om det är så många episode så lyckas dom göra det lika bra i varje, det blir bara inte långtråkigt!

Så ja, just nu så tar animen gintama ledningen in denna frågan! <3

   

Detta var den sista frågan i 15 days of anime!

Så, hur var det? xD

Skriker ni ut ja med glädje eller nej med sorg? xD

Well, ensam så tyckte jag att det var kul med detta ^^ Men det har hänt lite saker här och där, känns lite konstig att inte skriva ner det bara istället svara på en fråga o.o

Men, vad tycker ni?

Var det roligt att läsa inläggen, eller var det tråkigt och ni gillar bättre dom vanliga inläggen? :3

Kommentera gärna ^-^

Så ja, imorgon kommer dom gammla hedliga inläggen tillbaka! Har lite att skriva nu för en gångs skull~ Tack att ni följde med mig och min 15 days of anime!

  

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 18 juli 2014 21:12

Hi~

Lite random info~

Det bli ingen friday special idag~

Alltså, jag har i timmar funderat vad jag ska fixa som ett friday special inlägg men, idag har jag en total hjärnsläpp xD

Och så istället för att titta på anime så satt jag och funderade vad jag skulle fixa som friday special inlägg -.-'

Och så sedan på sommarlovet så finns det just ingen "måste göras" xD

Så, idag så blir det inget specielt~

Sorry~

Men, istället får ni en bild som jag har fixa bara till er :3  

Men nästa vecka kommer friday special~ ;3

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 18 juli 2014 17:32

När man får veta att en karaktär som ser precis ut som en tjej är en kille. 

Och tvärtom.
Oftas så brukar jag komma på att något inte stämmer men, ibland kan det verkligen komma som en shock O.O
Det värsta är att det kommer så ofta -.-
Det spelar ingen rol om det är en jätte stor action anime eller bara en vanlig romance anime, du kan möta på det vart som helts -.-'
Men, om vi ska vara lite mer "alvarliga" nu så får jag nämna animen clannad igen~
Spoliers från clannad!
Varning, varning, varnign!
Nagisas död.
Det måste vara bland dom 5 mest sorligaste scenerna ever ;^;
Och sedan Usio D,:
Nejmen, gud vad jag grät ;^;
Jag undrade varför alla skerv att du måste gråta till clannad, och att det är omöjligt att inte gråta till den o.O
Och sedan när Nagisa dog, det var bara en shock och sedna bara att gråta.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~
Spolierna är slut från clannad nu och ni får en random bild~

 



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Ovido - Quiz & Flashcards