❀ DiDi ❀

Direktlänk till inlägg 6 januari 2016

Niko har tagit över bloggen

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 6 januari 2016 20:42

Fick en kommentar med ett förslag om att jag ska skriva lite om min hund och det var ju ett jätte trevlig förslag C:
Tack så mycket Isa för förslaget ;u;
Well så vart ska man börja~?
Jag har en hund då och har väl bara nämnt stackaren några enstaka gånger på bloggen xD
Jomen en border collie som bär på namnet Niko DIFIPDWJCDW SEDAN FICK JAG REDA PÅ ATT NEKO BETYDDE KATT OCH NEKO OCH NIKO ÄR JU RÄTT LIKE HAHAJACBADJC HUNDEN SKULLE KALLAS KATT PÅ JAPANSKA x'D
Bara min humör förlåt.
Niko är cirka 4 år i think btw cx
Så som jag är beroende av mina fandoms så är han det i sin boll like, det är bara creppy
Ska vi berätta en sad story nu som kommer få alla i tårar?
Yes.
Först när vi köpte honom så var han beronde i mig och stalkade mig och ack, kom och la sig på mitt knä och allt möjlig bara för kawaii
;; u ;;
Men så en dag bestämde jag mig att jag skulle klä på honom några kläder
Jag var så pure evil när jag var mindre, då var jag 10 år xD
Och då blev han jätte sur och har inte förlåtit mig ännu
Sad story yes i know
Men när jag menar sur så inte så aggressivt bara han var trött och ville sova och så kommer man där och klär på honom på en tröja, jomen jag skulle ju slå ihäl människan xD
Så nu är vi inte so lovey-dovey som vi var när vi träffades men herreenhörning han är ju glad när han ser mig och allt och myser ibland och kommer till min säng och lägger sig ner och allt möjligt så yasash c:
Fun facet: vi lärde hunden polska för vi pratar det hemma och han kan säga " hello" på engelska cx
Och om han gör något dåligt då kommer han extremt försiktigt till oss och gosar och går sedan försiktig ner för trappan och lägger sig i hörnet men öronen neråt, det måste vara det gulligaste jag har sätt ;; u ;;

Btw, vi ska köpa en till border collie när vi flyttar den 26 feb fast då blir det en flicka och ska inte göra om samma misstag c':
Lite annorlunda inlägg men hoppas ni gillade det, tack Isa ännu en gång för idén :3

 
 
Ingen bild

Isa

6 januari 2016 23:39

Åååååh så sööööt ;-;
Har alltid velat haft en border collie men de kräver så mke motion så vi har inte tid ack ;-; Krama honom från mig ^-^ (och kramar till dig <3<3<3)

『 ᗪ丨ᗪ丨』

7 januari 2016 22:10

Gulligheten är på en sådan hög nivå och hunden vet det så därför använder han ofta den till lite mer hundgosdis och promenader och det är svårt att säga nej xD
Vet exakt vad du menar, bordie collie vill gärna ha mycket uppmärksamhet och att man ska ge uppgifter till honom, och för det mesta är Niko jätte sprallig och vi får ofta problem när jag ska till skolan, föräldrarna till jobbet och stackaren är ensam hemma och ack, man får dålig samvete :C
Men de har tålamod som tur c':
Rekommenderar den hundrasen för de är helt underbara på alla möjliga sätt ;u;
SJÄLVKLART JAG OCH NIKO GER DIG STORA BAMSE KRAMAR :"D

 
Julia

Julia

7 januari 2016 20:49

Sandraaaa, har du sett att biljetterna till Confusion släpps idag? Jag funderar på om jag vill gå ;)

http://inknerd.blogg.se

『 ᗪ丨ᗪ丨』

7 januari 2016 22:17

HERREJÖSSES SLÄPPS DOM IDAG?!?!! VISSTE ATT DE HADE SKJUTIT UPP CONFUSION MEN GOSH NU BÖRJAR BLODBADET FÖR BILJÄTTERNA, DET ÄR NU ELLER ALDRIG MÅSTA STALKA UPP ALLT C:<
WAAAAH OMG VA KUL :"D
HOPPAS ATT DET FUNKAR FÖR BÅDA AV OSS, DET SKULLE JU BLI JÄTTE TREVLIGT C':

 
Ingen bild

Felicia

24 januari 2016 10:21

Omg va söööt, can't handle ;u;
Vallar du/ni med niko? Har velat haft en BC sen ja va liten men har hör att man måste valla med dem ;c Är det sant? Har också hört att de behöver jätte mycke "hjärn gympa", så vad gör ni för honom så att han blir nöjd på det sättet.
Förlåt för konstiga frågor men är bara så nyfiken xD

『 ᗪ丨ᗪ丨』

24 januari 2016 20:59

Om hundar skulle kunna förvandlas till människor skulle jag definitivt gift mig med min hund cx
BEKLAGAR FÖR MIN FLUMMIGHET xD
BC är ju en hundras som man mest använder för att valla och använda i lantbruket, ha koll på korna och fåren men såklart, så mår BC lika bra utan det för istället så har han koll på den familjen hen lever i C:
Så har man en stor familj eller en liten så har BC koll på dessa personer och om någon åker iväg så har BC ständigt koll på alla ljud, så om man hör en bil och hunden skäller då vet man att personen har kommit hem xD
Så hunden kan man säga kommer ha koll på er så det är inget att oroa sig över c:
Jomen det är sant det med hjärn gympa men det är inte alls så svårt som det låter ^^
1. Man kan gömma saker, T.ex En boll kan man gömma under en filt och då kommer ju hunden leta i filten efter bollen och när när hen hittar den så kan man belöna hunden~
2. Kasta en frisbee åt hunden är ett riktig bra förslag till hjärn gympa för en BC
3. Agility, BC kommer att vinna alla agility tävlingar, I promise.
Det finns en massa på internet om hjärn gympa för BC och alla andra raser hundar, men dessa använder vi hemma bland annat C:
DET ÄR INGET ATT BE OM URSÄKT FÖR SVARAR PÅ ALLA FRÅGOR SOM DU HAR, MEN JAG MÅSTE BE OM FÖRLÅTELSE FÖR DETTA HIMMLA LÅNGA SVARET D:

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 22 april 2018 22:18

  / Nature does not hurry, yet everything is accomplished \ Våren har kommit mina vänner och tillsammans måste vi bekämpa alla prov och läxor skolan bokstavligen slänger på oss. Kommer vara otroligt upptagen med alla förbannade läxor de har ...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 29 mars 2018 12:51

/ Long shower, loud music, deep thoughts \ Får ju damp, jag har sökt sommarjobb överallt men ingen svarar de är ju värre än mig herregud Har minsann sökt till flertal ställen men inte än enda har svart mig, har de alla gått ihop och bestämt si...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 18 mars 2018 12:50

/ Don't be good to others, be good to yourself too \ Ni annan inte hur flummig jag är just nu, jag är liksom farlig för allmänheten för tillfället.   Så, vart kan man ta ut sin flummighet om inte här på bloggen som redan är cringe enough?  D...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 5 mars 2018 12:19


  / Whoever is trying to bring you down, is already below you \   Låt mig presentera, den skräckinjagande odjuret vars namn är….DRAKOOOOOOOO Detta är Drako och han är en drake ifall ni har gått miste om det, han vill verkligen vara de...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 26 februari 2018 19:30

  / A cactus is just a really aggressive cucumber \ Jag förstår mig inte på folk som inte är förtjusta i kaktusar. Det är en utmaning varje gång att gå förbi en katus utan att lägga den i varukorgen, jag menar jag har maximerat mitt utrymme i rum...



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Ovido - Quiz & Flashcards