❀ DiDi ❀

Direktlänk till inlägg 9 december 2016

/ WHERE ARE YOU FROM? \

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 9 december 2016 20:03

 

/ I know I'm a little bit different, and that's all part of my charm. If you don't like it then get off my unicorn \

 

Jag hälsar på er lussekatter
Även till er som har russin i sig, hej.
Welp, var ju ett tag sedan jag skrev något men inget har inträffat specielLT NÄ TA DIG NU SANDRA DAGS ATT SKRIVA ETT INLÄGG ALRIGHT TILL ER STACKARE LÄSARE DÄR UTE hur hur alltså hur är ni kvar får jag er tålamod plz.
Jag hade danskväll i tisdags, vi har ju haft tre dans lektioner med bugg och foxtrot och nu i tisdag så skulle vår klass åka in och dansa, tillsammans med alla skolor i min kommun.
That's quite A lot.
Men det var verkligen hur roligt som helst och bjöd upp 11 totalt främlingar till dans

nu i efterhand undrar jag hur jag klarade av det gosh.
Gick bara till en grupp fylld av killar and was just like " Hej! Vill någon av er dansa?" and alla bara puttade fram en stackare som inte kunde säga emot huehuehue
Och två bjöd ut mig men dom hade jag redan frågat förut och dansat med so yeah.
Vågar ingen bjuda upp får man helt enkelt göra det själv bro.


aMEN DET VAR EN KILLE JAG DANSADE 3 GÅNGER MED HAN VAR SÅ NÄRGÅENDE USCH BORDE SMÄLLA TILL OMOGNA POTATISEN GAAAAH
Jag frågade liksom om han ville dansa för han var ensam and he like holyshito någon bjuder upp mig och så när vi dansade så ville han typ vara hur nära som helst varandra och när jag skulle snurra in omg han höll min midja väldigt högt upp och så ville han visa ett meddelande när han gjorde ett tappert försök med en kram, hålla händerna med fingrarna inblandat ni vet inte hålla händer hand i hand bara fingrarna sådär and I was like wut,

dansa tryggare till någon rock låt I was like ehm.
Skrattade bort det, bästa sättet.
Vi dansade två gånger för han ville det och jag bara " Bra dansat!" Och log jätte mycket och sprang iväg.
Doe så hittade han mig igen och bjöd upp mig och hade inte hjärtat att säga nej och nu jäklar this time handen på lite nedanför midjan och han drog all the time mig intill honom med tusen snurrar och sådant.
Och resten av klassen bara " NI VAR SÅ SÖÖÖTA" and I just nope plz.
Doe sa han " Du är så fin!" och jag bara " NAAAAAAAAW TACK SÅ MYCKET" det gjorde mig faktis hur glad som helst c8


Dock så var han väldigt närgående och frågade vart jag var ifrån och personliga frågar som man inte bör fråga, likadant när jag dansade med någon annan frågade han helt plötligt

" vart kommer du ifrån? Jag hör på din dialekt att du inte är härifrån"
Han sa det ju snällt och inte bitchigt och jag har ju inget emot eller skäms att säga att jag är från Polen men då känner jag, att om det inte vore jag skulle man ta upp det väldigt fel.
Tänk om man är adopterad, men har levt nästan hela livet i Sverige? Eller att man ser ut lite sådär " utlänning" ut men man är svensk? Eller att föräldrarna är från ett annat land?
En sådan fråga ska man inte fråga första gången man ses, bara när man har skapat en stadig vänskap och ser ett bra tillfälle att fråga.
Egentligen, ska det inte spela någon roll vARFÖR FRÅGAR MAN ÄR DU SÅ NYFIKEN KAN DU VÄLL PLUGGA IN ALLA DIALEKTER OCH UTSEENDER I ANDRA LÄNDER MEN DU KOMMER ÄNDÅ ALLTID HA FEL FÖR MAN SKA ALDIRG FÖRKNIPPA UTSÄNDE MED ANDRA LÄNDER ELLER JÄMNFÖRA stop it
Men, jag svarade ju snällt men visst blir man "lite" triggerd för man ska inte fråga det bara.
Jag mår inte så dåligt av det men en sådan fråga kan verkligen bli känslig för vissa som vill känna sig svenska, eller anses vara det eller är det och så kommer en sådan fråga rakt upp i facet.
Såklart är man nyfiken, kanske är man från samma land? Men snälla, är du så nyfiken så bli bara vänner plzplzplz.
" Nää jag kommer från Nordkorea och har en atombomb i min väska som jag hade tänk explodera i ditt svenska ansikte " eller vad tror man " Aaa Kommer från Amerika ja självklart har jag pistol i behån" eller ännu bättre " Från Ryssland jajamän tog med mig vodka hit och jag har minsann mina egna regler i trafiken"
Just stop it.
Alla dessa sterotyper.
Varför tror man att alla personer är sådana just NO.
Bedöm inte människan på vart den kommer ifrån och hur den ser ut, fråga inte.
Fråga bara när ni är vänner, om det är nu så nödvändigt eller vänta till personen själv säger det.
...
DANSKVÄLLEN VAR JÄTTE ROLIGT IALLAFALL c8
Massvis med folk men det är ju dessa man kommer möta i gymnasiet så lika bra att skapa kontakter känner jag, och det var jätte kul att dansa, eller är jätte kul att dansa!
Jag känner att det räcker här så kommer ett av inlägg vara lite nyttig, har väldigt få av dessa cx

KSBXDJNXDKNXSKXKSOXNSX IMORGON SKA JAG TILL GÖTEBORG BTW ouo

 
 
Hoshiko

Hoshiko

11 december 2016 16:35

WAIT WAIT
JAG VAR I GÖTEBORG UNDER HELGEN
OMG TÄNK OM VI SÅG VARANDRA
VAR DÄR IGÅR OCH IDAG
OMG OMG OMG

http://theweirdsideofinternet.bloggplatsen.se

『 ᗪ丨ᗪ丨』

11 december 2016 20:33

WAIT SAY WUT?!
JAG VAR DÄR UNDER LÖRDAGEN
VAR TILL OCH MED I SHOOK BUTIKEN
ALLTSÅ
OMGOMGOMG THIS

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 22 april 2018 22:18

  / Nature does not hurry, yet everything is accomplished \ Våren har kommit mina vänner och tillsammans måste vi bekämpa alla prov och läxor skolan bokstavligen slänger på oss. Kommer vara otroligt upptagen med alla förbannade läxor de har ...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 29 mars 2018 12:51

/ Long shower, loud music, deep thoughts \ Får ju damp, jag har sökt sommarjobb överallt men ingen svarar de är ju värre än mig herregud Har minsann sökt till flertal ställen men inte än enda har svart mig, har de alla gått ihop och bestämt si...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 18 mars 2018 12:50

/ Don't be good to others, be good to yourself too \ Ni annan inte hur flummig jag är just nu, jag är liksom farlig för allmänheten för tillfället.   Så, vart kan man ta ut sin flummighet om inte här på bloggen som redan är cringe enough?  D...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 5 mars 2018 12:19


  / Whoever is trying to bring you down, is already below you \   Låt mig presentera, den skräckinjagande odjuret vars namn är….DRAKOOOOOOOO Detta är Drako och han är en drake ifall ni har gått miste om det, han vill verkligen vara de...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 26 februari 2018 19:30

  / A cactus is just a really aggressive cucumber \ Jag förstår mig inte på folk som inte är förtjusta i kaktusar. Det är en utmaning varje gång att gå förbi en katus utan att lägga den i varukorgen, jag menar jag har maximerat mitt utrymme i rum...



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2016 >>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Ovido - Quiz & Flashcards