❀ DiDi ❀

Inlägg publicerade under kategorin # A N I M E & M A N G A★彡

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 28 juni 2015 20:34

Well haloj där och jadå igår var det då AFISH och där har vi då rubriken till dagens inlägg :3
Så som sagt var det AFISH igår som är en konvent i skövde, inte så stor dock men mysig kan man verkligen säga~
Jag kom ditt efter 10.00 och hann vara med i en aktivitet med namnet " Capture the flag" som helt enkelt gick ut på att ta motståndarens flagga på andra sidan utan att bli tagen~
Helt ok, inget specielt förutom att jag hade ju väldens bästa skor med frukter på och allt och hjälpte mig att faila med att halka några tre gånger där x'D
Senare så hände faktis kind of ingenting innan det började något som kallades SMASH turnering som gick ut på att man hållde i något som liknande som en Wii kontrol formad som en mikrofon och man skulle göra så motståndarens mikrofon ska skulle lyssna rött genom att nudda den och det var musik i bakgrunden som man man skulle anpassa sig till så om musiken gick långsamt skulle man röra sig långsamt för rör man sig för snabbt så blir mikrofonen direkt röd~
JAMEN JAG OCH MIN FÖRKLARING ÄR JU NÅGOT ATT SKYTA OM x'D
Så det blev jag fast i men sedan så räkte det med det efter en lång stund och så åt jag och Jao, vad mer~? >^<
I år så var jag verkligen blyg let me just say that och man kan säga att jag missade rätt mycket med min blyghet
...
DALICHWELUCH VA JÄRNSPIK ALLTSÅ SVART KAKBITAR OSKALADE POTATIS VAR DET EN FÄSTING SOM KRÖP PÅ MIG?!??
BAKOM ÖRAT!?!?
ALLTSÅ PRECIS NU NÄR JAG SKREV SÅ KRÖP ETT MYCKET OTRELVIGT INSTEK PÅ MIG DETTA ÄR LIVE ALLTSÅ VAD HAR INSKETTER MOT MIG OR OKOKOKOK DET VAR EN LITEN SPINDEL ELLER EN FÄSTING SOM KRÖP BAKOM MITT ÖRA NÄR JAG SKULLE KLIA DET
BURN IN HELL WITH U
Okej, tillbaka til ämnet~~~
Jomen som jag skrev så var jag väldigt blyg och det var inget vidare att bara runt och kolla så ja tyvärr :'c
Få se till att inte vara forever alone nästa år xD
Köpte anyway lite pins innan cosplay tävlingen, OFC med en pin på badass Levi, Finn från Adventure time och så var det ju så passande med Nagisa från Free ett pin på darling när man nu hade en casual cosplay på honom ;u;

SKA MINSANN SE TILL ATT KÖPA NÅGRA HUNDRA FLER IN I MIN SAMLING >xD
Senare så kom Inuneko och var tvungen att fangirla brutalt inom mig med hennes cosplay C':
You are fab Inuneko :'3
Det var cosplay tävling och blev så taggad att ensam vara med men HAHAHAH MINA TALANGER I COSPLAY ÄR JU OSLAGBARA USLA x'3
MEN NÅGON GÅNG I FRAMTIDEN SKA NI SE C:<
Btw, frågade lite personer om man kunde ta bild på deras cosplay men glömmde fråga om jag kunde lägga ut dom här så gomene ;-;
Efter cosplay tävling var det karaoke tävling och anledningen varför alla som kom hem från AFISH lever cx (jag sjöng inte för då skulle ingen kunna komma hem levande lol)
Det var trevligt tills det kom till en kille som skulle sjunga en låt som han inte kunde på nivå yolo och det blev rätt brutalt för mig som satt rött nära högtalarna...
But I'm alive :3
Så det var allt jag hann med den dagen och tusen kramar till Inuneko som jag kunde umgås med C':
To be honest känner mig rätt stolt att detta var min tredje konvent >u<
OCH NU NÄR JAG LÄSER IGENOM DETTA SÅ LÅTER DET DEPRIMENRANDE MEN NEJ
FÖR VET NI VAD
ALLTSÅ FANGIRLA/BOYA INTE FÖR MYCKET NU

Grandma is literary in tears right now

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 24 juni 2015 17:41

HALOJ HALOJ SPARKEL EVERYWHERE c8
Har lugnat ner mig med gårdagens brutala fangirl med jag klarar inte längre av att kolla på prislappar och allt där det står " MADE IN CANADA" utan att skrika men annars så överlever jag när det står kanske MADE IN ITALY eller " MADE IN CHINA" och yes you get the flow så sånt klarar jag av att kolla på med hyfsat lugnad fangirl själ :'3
Började idag läsa mangan Kimi ni todoke och sure brings Back memories från animen, jag kollade på kimi ni todoke början av min fangirl anime karriär men kan inte säga att de är bland de första men tidig är den C':
OCH JAG ÄLSKAR FORTFARANDE YOSHIDA OCH WAAAAH ;u;
Sen så är kazehaya så förbaskat trevlig så jag klarar inte av det~~~~~>////<
Dröm killen gonna say med all that kawaiiness och snällhet, kan verkligen få en fangirl skrika över en sådan för underbar person ;W;
MEN ANYWAY EN OTP ÄR YOSHIDA X RYUU MYGOSH NEJ DÄR KLARAR JAG INTE AV ATT SKRIVA MER OM DET INTE SKA SLUTA SÅ SOM MED HETALIA >///<

Men back to the reality igår var jag med Mattan och vi hade det mycket trevligt fast sen gick vi en promenad och det började blixtra rätt långt bort men mormor tappade tjugofem kakor (ordspråk) och gick med raska steg hem där säkerheten finns ;^;
Dock fick stackars Matta stå ut med mitt extremt brutala fangirl över hetalia men tror att gumman överlevde det xD
SEN SÅ HAR VI JU AFISH
WEEEEEEEEEEIIII HAPPY~DESU C'8
Det är ju nu på helgen och jag kommer befinna mig där bara lördagen sorgligt nog MEN MAN SKA INTE KLAGA FÖR OHMYGOSH DET ÄR COSPLAY TÄVLING LIVE OCH JAG JUST LIKE HELL YESSSSSS >W<
Sen så får jag ju äntligen träffa Inuneko så HERREJÖSSES jag är döende av happiness here C':
MEN VAD KOMMER MIN OUTFIT ATT VARA?
Helt ärligt är jag imponerad, kolla vilka ord jag kan med outfit och allt, känner ju mig som en modell snart >:D
Oki Oki, Vi har då min beloved Nagisa tröja som jag ska ha på mig och ljusa jeans Oki Oki tror att ni hänger med än så länge >W<
Det blir som en casual cosplay på nagisa från free! :'3
Sen så ska jag ha på mig en rosa sommarkrans ser ni en kort människa med en sommarkrans så är det jag C8
BE SURE TO GIVE ME A HUG WHEN U SEE GRANDMA ;W;
Btw btw btw lite mindre än hälften har jag skrivit idag och resten skrev jag igår but HALOJ THIS IS DIREKT FRÅN LIVE :D
Nejmen jag mår bättre nu så kakor till alla kakor to everyone c:
Visst blev det sorgligt men herrejösses jag kommer ju se befolkningen i laget ändå i verkligheten och omg känner mig verkligen taggad att ta fram filmkameran x'D
WELL, SEE YA SOOOOON >3<

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 22 juni 2015 19:39

Kyaaah

Alltså jag klarar inte av detta längre

R.I.P me nu på allvar.

Okej, får lugna ner mig lite nu....

hahahaHAhaHAhahHAHa

...

LJKSDHFÖLJIEGJDFN OHMYUNI NEJMEN KYAAAAH NDSHÖGSLJKVGN I JUST CANT THE GODDAMN FEELS SLJDHFJSADBVIKSEJHFKJEWHF ;;;;;W;;;;

NEJMEN JAG KAN INTE ALLTSÅ MIN HEDERLIGA FANGIRL THIS I JUST KYAHHHH JAG KLARAR INTE AV MER DETTA MINA ORD KOMMER INTE BILDA LÄNGRE EN MENING JÄDGHFJSADBNFUEBVB >W< 

OKEJ OKEJ OKEJ OKEJ HERE WE GO JAG KLARAR BARA VA ATT SÄGA DETTA EN GÅNG INNAN JAG BRISTER UT I FANGIRL IGEN MED KYAAAAHH  DKSJVBFKJSDVNS HETALIA NEJMEN DÄR DOG JAG IGEN

Det är bra det att jag bor mitt i ingenstans för KJSGFKJABFGWQU MIN FANGIRL SKUlle höras absolut väl för mycket C''''':

okej andetag now...

JSDHBFVJKSDVN HETALIA OKEJ BLAME IT ON THAT HETALIA AXIS POWER IDAG JDFHWJEFEVNIE SÅG KLART PÅ HETALIA AXIS POWER I MEAN SEASON 1 OCH 2 SKA BÖRJA MED SEANSON 3 OCH 4 SÅ HÖR NI FANGIRL SKRIK HAHAHAHAHAH

JAG ENGLAND ÄR I JUST SHFJELWFNEWUI MARRY ME OCH ITALIEN NEJMEN JAG HAR TÅRAR I ÖGONEN HERE OCH TYSKLAND AMERICAAAAAAAAAAAAAA JAPAN KINA SCHWITZERLAND FRANCE RYSSLAND VITRYSSLAND UNGERN ALLA

ALLA

JAG ÄLSKAR ALLA

ALLLLLLA SKA HA EN KRAM INGEN SKA VARA UTANFÖR

MEN

Episode 19 1:54-2.25 RIP SANDRA IGEN

Jag klarade helt enkelt inte av det

När jag såg detta anisktet, RÖSTEN, och gosedjurtet visste jag satt slutet hade kommit

KJSWGFESABCEUWI NEJ JAG KAN INTE TA DETTA LÄNGRE

THAT MENING

THAT RÖST

THAT PERSONLIGHET

KNOCK OUT MORMOR

CANADAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 15 juni 2015 20:35

WAAAAAH FÖRLÅT JAG GLÖMMDE HELT BORT FRIDAY SPECIAL INLÄGGET PÅ FREDAGEN D:
KOM PÅ DET IDAG KIND OF KLOCKAN 00.45 OCH WAAAAH KJEBCJLSBXKJBDC GOMENE D':
Mitt minne är helt yey xD
De senaste dagarna så har jag kort och trevligt skrivit bara läsit kamisama hajimemashita mangan och nu så har jag läst ikapp den och KLSDBVKLSNCL DEN ÄR BRA.
MED HERREJÖSSES MAN KAN JU INTE VÄNTA PÅ ETT NYTT KAPITEL I AKURA-OH-SAMA ARC
SPÄNNINGEN STIGER JU BARA FÖR MYCKET
Ville inte spolia men i can't hold this feels.
-
-
-
VAD I FETAOST NANAMI NEJ BARA NEJ
Blev verkligen heartbroke när man fick höra att Nanami bara hade ett halvt år att leva men det västra var ju helt klart Tomeo och hans reaktion.
Heartbroken kan man ju säga ;^;
Men allt kommer ju ordna sig til slut men ärligt talat.
JAG VILL INTE ATT TOMOE SKA VARA EN MÄNNISKA >^<
DOM DÄR FLUFFIGA ÖRONEN OCH SVANSEN
LET THEM STAY
Detta kan låta rätt HEDERLIGAOST NOPE men kan inte Nanami bli en yokai? o.o
I know i know att hon är the human god men Nanami som en yokai skulle nog ändå bara bli för badass >///<
Helt ärligt hoppas jag att Nanami kan bli en trevlig yokai och totalt äga ut Tomoe med all badass istället att Tomoe blir en människa ;u;
För Tomoe vill ju dö tillsamans med Nanami livet ut men kan inte Nanami anpassa sig till Tomoes livslängd? >3<
Ett drömkapitel skulle ju helt klart vara när Tomoe och Akura-oh-sama har tredje fandom kriget och så kommer Nanami som en yokai (hon fick göra en deal med någon som ingen annan visste) in i serierutan in där och just like " I'M THE BOSS U POTATOES" " och Ohmy kan redan se Tomoes och Akrua aniskten när dom ser the extremly badass Nanami-sama och de båda måste samarbeta tillsaman som de gjorde förut för att få Nanami att lugna ner sina krafter~~~~
AJDOHCQDKLJCJLWDHPIXB DET SKULLE VARA SÅ AWESOMEEEEE SKDJCLK FANGIRL FANGIRL FANGIRL KYAAAAAAAAAAA >//////<
Det skulle vara epic ;u;
-
-
-
Det var på tiden så man äntligen fick in lite manga fandom in i inläggen :3

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 5 juni 2015 19:07

Friday special!: Casual cosplay! #4
IDAG MINSANN VAR DET EN MYCKET TREVLIG DAG C:
Ni kommer maybe inte tro på mig here it comes.
Solen visade sig.
När jag såg att det var 21 Celcius ute så trodde jag att jag skulle ramla av stolen :'D
Det gjorde jag faktisk ändå idag men anyway, det behövdes lite sol C8
Mycket glad blev mormor då ;u;
OCH SÅ VAR JU FÖR 21 REGNBÅGAR I REGNET OCH SOLEN (Sandra ordspråk) STUDENTEN IDAG >u<
Grattis alla C:
Well, nu går vi över till friday special inlägget och det blir casual cosplay, ville ta in rätt många olika fandoms in denna gången och jag kanske hjälper en underbar söt liten människa där ute med en outfit då man kollar i garderoben och har ingen aning vad man ska ha på sig, man känner att man bara har mindre och mindre kläder varje dag...
Sorry, fick en sådan känsla att jag var nära att byta tema xD
Hoppas att ni gillar dessa inlägg för I mean, om man vill ha en youtube kanal som en fandom fangirl ska anordna så bör man veta lite om casual cosplay och allt~
C:


 

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 4 juni 2015 21:24

GAAAAAH MITT HUVUD GÖR ONT

LITE FÖR ONT

NOT TREVLIGT AT ALL

Imorgon Är vi lediga från skolan och då så, adventure time like a boss >:D

MEN JAG HAR BARA KIND OF 3 SÄSONGER KVAR D:

Ska börja på säsong 4 av 6~

Kommer förhoppningsvis droga på adventure time tills sommarlovet börjar då jag ska börja på animen Hetalia och fairy tail~

Då minsann efter att ha sett dom kommer jag nog smälta in bättre i anime samhället xD

Sen så har jag beställt Kamisama kiss mangan (9 &10) som skickades idag från bokus och vi får hoppas att dom kommer så snart som möjligt c:

Idag var det ingen vidare dag, alla var kind of deprimerande och klagade oftas på små saker, nej det var inte en vidare dag imorgon men vi får hoppas att det blir det imorgon :3

Arg, klarar inte av att skriva mer för mitt huvud kommer få hjärtattack så vi lämnar över till en adventure time cosplay in the house video~

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 27 maj 2015 19:50

Well, hi there~!
Tänkte att jag kunde berätta en liten skräck historia för er vad som hände igår på morgonen~
Om ni vågar läsa
Det skulle inte jag
Men det är ju jag som skriver
Så har inget större val
>n<
Jag sov, alltså jag sov brytalt djupt för jag sov ju och jag hatar på allt som väcker mig~
Klockan är ca 4 på morgonen och jag vaknar direkt för jag hör något snurra precis intill mitt öra D:<
Så jag trodde att det var någon som hade startad en gräsklippare eller en extremt stor fluga ._.
Okej, sen så vaknar jag igen klockan 6 med samma oskalade potatis anledning och kollar på gardinen och ser en skugga av en fluga
Ni fattar inte min blodtörst att mörda den flugan
Så jag chasande men failade och jag säg fortfarande inte hur den såg ut~
SEN VAKNAR JAG IGEN KLOCKAN 7 OCH JAG ÄR PÅ ALVAR FÖRBANNAD
LÅT MIG FÅ SOVA I LUGN OCH RO I 15 MIN TILL
xC
Och nu, denna gången lyckades jag ta livet ur...flugan...
På golvet låg en geting
Let me tell you this
Min livs största skräck är getingar, jag har inget imot spindlar så länge dom inte hatar på mig, insekter klarar jag väl av och jag har aldig sätt en orm xD
Men en geting
Alltså dom som har sätt mig och en geting har nog sett den absolut mest fånigaste och löjligaste sidan av mig
Mormor skojar inte
Livrädd.
OCH ATT EN HEL NATT SÅ VAR DET EN GETING I MITT RUM SIM KUNDE STICKA MIG VART SOM HELST, ÖGAT, ÖRAT,HALSEN, MUNNEN OCH WDJOVFKEJWKQHÖFJKÖQFEHGÖLJADFBÖKJEFQGHÖFLJQDWBGFEK
JÖHWÖDGKJ
Om jag skulle ha sett att det var en geting klockan 4, jag skulle då vara under mitt täckte helt isolerat och kristallklart vara stenvaken.
Det var fruktansvärt

Men ändå lite fascinerande att jag trodde att någon hade startat en gräsklippare klockan 4 xD
MEN NU TILL ANIME FANDOMEN :'D
Jag har kommit ikap den on-going animen Ore monogatari!!
DEN ÄR SÅ GO ;u;
Alla karaktärer är så GAAAAH GIVE ME A HUG och Takeo, om jag skulle kunna bli vän med någon i anime world skulle jag ha valt honom ;W;
Han är ju bara för snäll och gullig, skyddar sina vänner och gör alla glada C':
Nejmen det är ju omöjligt att inte älska honom för från ep 1-7 (det har bara kommit ut 7 ep än så länge) så är han ju en drömvän ;^;
SPOLIERS
-
-
-
Då när han räddade dessa två tjejer från branden som hade snackat skit om honom och han brydde sig absolut inte och sprang in i elden och räddade dom, för Yamato skull att hon inte skulle bli ledsen för hon var så glad på bilden hon skickade honom men hennes kompisar och man bara AWWWWWWW LET me giva a hug >W<
-
-
-
SEN SÄ ÄR SUNA SÅ FÖRBANNAD SNYGG
ALLTSÅ JAG SMÄLLTER IN BLAND HANS FANGIRLS
När hak skrattade åt Takeo för han såg ut som en stalker utanför dagiset och polisen pratade med honom och det var ju så att någon creepy gubbe var ute efter små barn och han vaktade dem C':
DET ÄR EN EXTREMT LITEN SPOLIER FRÅN EP 1 SO DON'T WORRY >u<
Och så det där skratten han gav honom
Min fangirl själ
Nejmen jag klarar inte va detta.

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 26 maj 2015 16:45


HALOJ ENHÖRNINGAR, POTATISAR ELLER MÄNNISKOR OR WHAT CREATURE YOU AND ARE 

YOU ATE BEAUTIFUL AS A SANDWICH <3
Se bara inte till att inte bli uppäten för en sådan som du ser ju bara för underbar ut :'3
Best intro ever.
IGÅR VAR DET GEEK PRIDE DAY C:
And yes, jag var där och det va trevligt ^u^
Men låt oss vara ärliga, jag har aldirg blivit så välkommen x'D
Tjejen i kassan började prata med mig helt random och sedan så var det en tjej från Polen också och det var så fruktansvärt trevligt C:
Men om ni trodde att det var klart med allt trevligt så nope för sen så kom Julia som tar hand om den fabulösa bloggen http://inuneko.bloggplatsen.se och då var det trevligt på en riktig hög nivå ;u;
Längst så mycket till Afish då när vi träffas igen ;w;
Well, sedan så var det en fandom quiz och well, dags att stalka upp andra fandom som doctor who och datorer xD
Jag träffade också på andra människor där och pratade och sen så minns jag inte så mycket mera C:
Jo förresten den var en äldre man med en brittiskt accent som jag fangirlade till och han kunde sådana simpla trollerikonster and i was just like ohmyzeus C'x
Det fanns väldigt mycket harry potter stuff och ångrar lite att jag inte tog med min älskade HP halsduk ;n;
Den blev helt forever alone ;n;
Nää, nu fick jag dåligt samvete.
...
JAG HAR RÄTT MYCKET HÄNDELSER ATT BLOGG OM :D
Så nu så får vi hoppas att det inte blir några trökiga inlägg ;w;
OCH TAGGA LIVET, INGA MER PROV INNAN SOMMARLOVET :'D
This
WAAAH
2 good 2 be true



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018
>>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Ovido - Quiz & Flashcards