❀ DiDi ❀

Inlägg publicerade under kategorin

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 5 september 2014 19:35

 

Friday special: Random cosplay time :D

Alltså, i omröstningen så vill ni ha cosplay Fridas special xD

Och omg, jag måste ju byta omrötning nu~

Aja, det fixar jag sen x3

Men sedan så kommer ju den där frågan, vad vill ni ha för cosplay inlägg? xD

Bilder från google-sama eller videos från youtube-sama? , eller mina super dåliga o random baka cosplay? Eller gif? x'3

Pratade lite Svenjapa där~

Svenjapa= Sven- svenska, Japa- Japanska xD

Min dåliga humör. Slå den.

Just nu är det så här, att jag ska köpa necropop så snabbt den kommer ut, och sedan med dessa pengar jag har över ska jag vänta till höst marknaden i stan! :D

Där finns det en massa peruker~ Så ska shoppa los~ frågan är bara när den är~ den borde vara snart :o

Så, idag kommer bara några simpel videos på cosplay xD

Och L är så awesome~ 

He is like " to kawaii to livet to sugoi to die" ;w;

Och nu så måste man bara erkänna detta,

Naruto cosplayen är så otrolig gullig så jag dör xD

Just fangirling u know xD

Wieee~ 

Har ni cosplayt någon så får ni skriva vilken, för nu vill jag vara social~

pyon pyon~

 

El endo~

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 23 augusti 2014 17:17

GUESS WHO'BACK?

Mounting created Bloggif 

ME! 

OMG, NI ANNAR INTE HUR MYCKET JAG HAR LÄNGTAT!

SANDRA ÄR TILLBAKA TILL LIV!  

Väldens bästa intro EVER! xD

  

Har ni längtat efter mig? xD

FÖR JAG HAR LÄNGTAT EFTER ER! ;w;

Känns så underbart att vara tillbaka till liv~

Och antar att ni vill ha en förklaring VAD och VARFÖR jag inte har kunnat blogga! ^^' 

Först fick jag " internet förbjud" och sedan så började vårt internet krångla~ 

SÅ JAG HAR INTE VARIT VID INTERNET NÄSTAN PÅ EN HEL VECKA U KNOW!

INGEN ANIME OCH INGEN MANGA HELLER!

JAG ÄR FORTFARADE FÖRVÅNAD ATT JAG LEVER!

Men, mycket har hänt kan man säga~

Sommarlovet är slut och skolan har börjat....;^;

Har ingen aning vart jag ska börja! >.<

Jag kanske borde fixa ett inlägg om sommarlovet och så~

Men vi kan ta lite snabbt om skolan antar jag :3

  

Vi började på en tisdag och ja, var en zombie när jag vaknade~

Så skolan hembesöktes av en zombie på morgonen~

...

Till saken.

Vår nya klass var sammlad i klassrumet och ja, känns som om detta kommer bli galna nya år på skolan xD

Men just nu är alla extremt blygga med vår nya klass~ Vi ska på klassresa den 16 september så vi kommer ju lära känna varandra mera då xD

Och första dagen i skolan gick ju bra ;w;

Det var normalt kan man säga, MEN VI FICK JU MATTE PROV FÖRSTA DAGEN I SKOLAN!

De nya lärarna skulle titta hur bra vi är i matte och vad som vi behöver träna på~

Det gick dåligt för mig för jag hade glömt av hälften hur man räknade Dx

AV ALLA ÄMNEN SÅ VAR VI TVUGNA HA ETT PROV JUST PÅ MATTE!

*crying*

Vad har mer hänt de senaste dagarna i skolan, vi skulle välja två nya elevråd representanter  i vår klass och vet ni vad, jag blev vald igen ;w;

Andra gången blev jag vald att sitta och vara med i elevrådet ;3;

Thanks everyone~ <3

KOMMER ÖVERTALA REKTORN ATT KÖPA IN MER MANGA I SKOLAN! 

Mitt nya mål i elevrådet xD

Sen så går vi ju till halv fyra på måndagar och torsdagar...Hate it.

Och vi fick tre läxor til nästa vecka.

Men ja, skolan har börjat och nu kommer väl skol inlägg :3

OCH JAG ÄLSKAR ATT KLOTRA I SKOLKALENDERN!

 

Så ja, kommentera vad ni har gjort och allt

Och allt sådant som man inte ha kunnat göra utan internet xD

Panda hugs and power to everyone~

 


Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 15 augusti 2014 21:51

Friday special!: Randomiz!

OMG, JAG LYCKADES BLOGGA IDAG! ;3;

Jag blev av med min iphad idag och så hade jag en match som gick helt uselt...

Men som tur fick jag tillbaka min iphad och nu har jag lite tid att blogga xD

Jag hinner inte göra något stort så ja, något snabbt och enkelt fick det bli xD

Så jag kan skriva lite vad som händer :3

Cosplay:

Idag åkte vi även till stan och jag hittade en jätte bra butik som man kan köpa en massa saker till cosplay, tyg och tråd och allt möjligt xD

Så ska börja ta det lite alvarligt nu >w<

Men en dag, så ville jag cosplay någon.

Som vanligt då.

Och denna gången fick jag idéen till att fixa mig till en vampyr! :D

Fast...Jag såg helt hemskt ut....

Senare så tyckte jag att jag likande en hunter!

Vampyrjägare kan man säga, och senare så tyckte jag att jag såg ut som en clown xD

OCH DEN DAGEN SÅ LÄRDE JAG MIG GÖRA EGNA GIFAR SÅ HÄR KOMMER EN GIF PÅ MIN COSPLAY!


Mounting created Bloggif

Oh my gosh, IGNORERA MITT RUM OCH TIGERN SOM HÄNGER DÄR XD

Jag ska fixa om mitt rum så ni får stå ut med hur allt ser så löjligt ut x,D

Hittade en peruk och så har jag min älskade hat, och allt smink som ser helt hemkst ut på mig xD

Men, vad tycker ni att jag föreställer då? owo

Anime & Manga:

Ja du, angel beats och No.6 är något som jag kommer se snart...hoppas jag verkligen xD

Och gintama blir bara bättre och bättre.

Och så har jag läsit snart ut rebirth...Och nästa manga jag ska läsa är...

Vampire knigh.

Animen som totalt förstörde mig.

Alltså, jag har läsit en massa spoliers från mangan och jag vet ungefär hur allt är~

MEN EFTERSOM JAG SHIPPAR YUKI X ZERO FÖR MYCKET SÅ MÅSTE JAG LÄSA DEN.

 

Min serie som aldrig blir klar:

Jag är helt amazing måste ni erkänna ju xD

Under hela sommarlovet så har jag jobbat med den och just nu är jag på sista sidan~

PLEASE DON'T KILL ME!

SÅ NU SÅ SKA JAG SLUTA MED INLÄGGET OCH JOBBA PÅ!

FORGIVE ME!

  

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 12 augusti 2014 20:05

Den där stunden när du får veta att du ska gå till tandläkaren idag

Eller rättare sagt, du tittar på kylskåpet och ser en lapp att du ska gå till tandläkaren, och det vissar sig vara idag om mindre än en timma.

Shit.

Japp, hade ingen aning att jag skulle ditt idag :o

Det värsta var att jag ville cosplaya mig till en vapmpyr idag, och så vissar det sig att jag ska gå till tandläkaren och inte hinner xD

Det gick iallafall bra~

Och så fick vi reda på vårat scheman till skolan när den börjar...

 

Man ser ju jätte bra~ -.-'

...

Hehehe....

Ja, vi som ska gå till 15:30 på måndagar och torsdagar c:

Vi ska fu*king gå till halv fyra.

Såklart så skrek jag ju av glädje så att mina grannar hörde mig~

Vi har iallafall 40 min rast på måndag :,D

Vad kan man mer skriva, vet hur man gör egna gifar och så planerar jag fixa en cosplay~

Nu så ska jag iallafall titta på gintama episode 60 och...

CRAZY FANGIRLA ÖVER FREE!

Har inte tittat på nyaste episode >w<

Dags för dagens bild från dA owo

Som jag hittade och har inte målat ensam~

 

Tänk att en bild kan förklara deras känslor för varandra x,D

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 1 augusti 2014 17:44

  

Friday special!: Cosplay: Haruhi Suzumiya (long hair)

Idag har det varit en underbar dag! :D 

Om ni vill veta varför, läs min deviantart owo

swagiotaku.deviantart.com/journal/Kamisama-hajimemashita-season-2

Och för att dela med mig med min glädje, så fixar jag ett till cosplay inlägg! :D 

Och jag kan även säga en bra och dålig sak, bror på hur ni ser det ni ser det xD

Jag har gjort klart halva av min hela serie och nu kommer det gå snabbare!

Yey! Vi får se när den blir klart~

Men ja, som sagt så måste jag köpa lite cosplay kläder, likså peruker, men jag tror att jag inte kan köpa något med alla mina panta burkar, så jag får spara lite till..

Men jag hade kläder som liknade Haruhi när hon hade lång hår och jag ville cosplaya någon! :3

Det är alltså animen the melancholy of Haruhi Suzumiya!

Inte min fav anime, men den var helt okej och Haruhi var nog den bästa karaktären xD

Så ja, tog på mig något random och Amanda hjälpte mig med make-up, så enkelt var det ^^'

Jag vill sy en cosplay ensam men, eftersom jag inte precis vet vem och med mina betyg i syslöjd så kan jag högst sy en strumpa xD

Men aja, slut med allt prat och till cosplay bilden!

  

Det ända som jag kan säga är att det blev bättre än min attack on titan cosplay -.-'

Det är en vit tröja som jag har på mig, bakvänd!

Eftersom på andra sidan var det något, och på baksidan var den helt vit så vände jag på den!

Kjolen köpte jag afish, och hade inget som liknade bättre~

Sen var det bara att platta mitt hår! ._.'

I verkligheten har jag inte platt hår~

Men, jag ska inte förstöra mer er fantasi hur jag ser ut så jag säger inte mer ;)

Ni får fritt fram att tänka hur jag ser ut utan smink och mitt hår x3

Men ja, har inte så mycker mer att säga!

Som vanligt, gilla för mer cosplay och kommentera vad ni tycker! Har ni kanske någon idé vem jag kan cosplay? Varför inte dela med dig! :D

  

End.

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 29 juli 2014 19:50

Har varit hos Amanda halva dagen xD

Skulle bara ge henne presenter eftersom hon fyllde år, det slutade med att jag stannade där hela dagen x,D
Vet ni vad? owo
Amanda hjälpte mig med cosplay make-up OWO
Fast, ugh ;^;
Hennes katter mobbade mig ;-; 
Man kan säga att jag är alergiskt mot katter, jag får röda ögon och mår inte så bra~

Så just nu sitter jag hemma halv död~

Bilderna på min cosplay borde komma upp på fredag, om jag klarar överföra alla bilder och så~
Ni får iallafall en liten sommar bild på mig och katten eftersom jag har inget annat xD

  

Nejmen, jag blev inte bra på kortet och katten kollade inte in i kamran -.-'

Aja, har sätt klart på sankarea nu och får skriva om den :,3 

Antar att det är dags att kolla på nya animer nu, har inte precis haft tid att göra det~

Nu när vi ändå pratar om anime så kan jag komma in lite på manga, är på bok 14 av angel sanctuary~

Och jag ska förmodligen börja på en ny manga snart, det blir nog mangan rebirth ^^

See yaa x3

 

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 20 juli 2014 17:08

* Just nu så sitter sandra men en vattenflaska bredvid sig och öppnat fönster och svettas ihjäl* 

Herregud, senaste tiden så har det verklgien varit varmt!

Och här sitter jag i mitt rum samtidigt när det är 28+ ute -.-'

Jag kommer ändå snart bli utjagad från mitt rum och bli instängd ute av mina föräldrar o.o 

Save me~

Men, vad ska man göra? xD

Senaste tiden så ser mina dagar så här ut: 

Anime & manga, Serie, blogg, cosplay, sova

That's my life :D

  

Vet ni vad! :D

Min mamma har en jobbakompis och hon är med i teater eller något sådant~

Men, jag fick låna deras kläder som dom hade där och peruker 0w0

Eftersom dom har en paus så sa dom att det var okej att jag kunde låna lite kläder därifrån, så förra veckan så kom en tjej med tre påsar fulla med kläder! :,3

Fast, tyvärr bara med två peruker xD

But, you know owo

Om jag hittar några kläder som liknar någon karaktär, så är det bara att cosplaya owo

Så ja, cosplay inlägg borde komma snart! :3

Aja, det var allt om idag och imorgon så kommer mera om vad som har hänt x3

 

So kawaii but, so sad ;^;

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 11 juli 2014 17:38

 

Friday special!: Cosplay: Mikasa Ackerman.

Ni läste rätt...
Jag har gjort min första cosplay! Har ALDRIG cosplayat någon förren nu ^-^'
I omröstningen, vad ni vill ha som friday special inlägg så har än så länge cosplay fått mest röster! :D
Jag är så glad att få höra det, eftersom jag verkligen älskar cosplay! <3
Men, jag vet inte, vad vill ni ha för cosplay inlägg? D: 
Kommentera gärna och ge mig tips vad jag kan skriva om cosplay!

Okej, jag hade en boring day och hade verkligen lust att cosplaya någon fast...
JAG HAR INTE PERUKER!
Jag har ju en svart peruk som år minst 5 år gammal och den peruken är med en mask som sitter ihop med den, så jag försökte hitta den peruken som var i källaren, och i källaren kan man inte hitta något. Jag lovar er.
Typ, efter 2 timmar så hittade jag den men, håret var på alla hål så jag var tvungen att borsta peruken och som alla vet så är det rätt svårt xD
Sedan, så tänkte jag....och tänkte....och tänkte lite till....
Och bestämde mig att den peruken var mest likt håret som Mikasa hade i attack on titan! xD
Det var alltså då när hon hade lång hår som jag fick cosplaya till~
Mikasa är inte min favorit karaktär i animen men, jag gillar henne ändå rätt mycket så jag tyckte det var värt ett försök :3
Och sedan sminket....
Alltså, jag och make-up? x,D
Ja, detta tog många timmar att sminka mig eftersom jag aldrig gör det annars~
Men, när vi pratar om smink till cosplay så pratar vi om något helllt annat!
Många tycker att jag passar i smink, till och med min bror kom till mig och sa att jag passade 0.0
Men, jag har bara smink om det gäller cosplay x3
Jag fixade bara anisktet! Alltså, jag ville inte göra något stort eftersom jag inte har rätt matrial hemma så, jag försökte bara fixa mitt anikte~

VARNING FÖR EN STOR EPIC FAIL!

  

FAIL!

SOM NI SER SÅ LYCKADE JAG ABSOLUT INTE MED DET!

FORGIVE ME!

 Nu när jag tänker efter, detta är första gången jag lägger upp en bild på mig själv 0.0

 pinsamt* 

Och på en sådan hemskt bild ochså Dx 

Men, jag vill inte precis lägga upp en bild på mitt " riktiga" anskite! 

Många har sin egna lila fantasi hur jag kan se ut, och jag vill inte förstöra den! 

Alltså, jag vill inte göra er besvikna ;_; 

Nästa gång, så ska jag verkligen kämpa med min cosplay så den blir bra och inte en fail!

Så, detta var min första cosplay...hoppas ändå att ni gillade den på något viss *-*

Kommentera gärna vad ni tyckte om cosplayen och om ni har några tips så blir jag verkligen glad av att läsa dom! >w<

Om ni vill att jag ska fixa mera cosplay inlägg där jag är med, gilla inlägger så vet jag då :D

 

End



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018
>>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Ovido - Quiz & Flashcards