❀ DiDi ❀

Inlägg publicerade under kategorin

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 22 maj 2015 18:48

Friday special!: En fabulous vår dikt
Jag och gumman, vi är bara för fabulösa när vi kommer till sådant.
Vår enhörning saga blev ju en tårrörd berättelse där en förbjuden kärlek mellan två enhörningar var förbjuden och sanningen bakom Hans & Greta sagan blev avslöjad~
Och nu slår Amanda & Sandra till igen
Med vår egna dikt
En fabulous vår.
Let the feels come.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Blommorna kommer
Mobilerna dör
Vi vandrar i skogen
Och hittar en pengarhög
Vi får syn på en regnbåge
Så klar och grann
Bredvid står en enhörning
Som väntar på adventure time
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jag lyssnar på Spotify
I lugn och ro
I båten jag sitter som en slumrade ko.
Det börjar klia i näsan
Och jag nyser brutalt
Jag faller ur båten
Och ramlar på en svan
"Det var pollens fel" säger jag
Svanen vänder sig om
Så vacker hen var
Jag simmade fram och gav en hen en kram
Nu är du min, min svan.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Fåglarna kvittrar och kyrkklockorna ringer i en full publik
Alla shippar mig med svanen
Och fangirlar i hela salen
Jag är inte ensam som förra våren.
Jag tar en selfie och lägger upp på highscoren
Jag känner mig så populär
Nu när midsommar snart är här
Men jag lovar att nästa vår
Kommer bli samma som igår
Snälla vän, fäll inte en tår.
För jag som är enhörningen
Kommer hitta ett nytt spår
Men ta det lugnt lilla vän
Det är en vårgryning imorgon igen.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 9 mars 2015 20:17

GISSA VAD DET ÄR FÖR DAG IDAG
COME ON UNIPANS
DET BÖRJAR PÅ S OCH SLUTAR PÅ TUDIEDAG :D
OCH ALLA GILLAR DESSA DAGAR
HOPPAS JAG
D:<
Okej, jag hade studiedag idag om ni inte gissade det ;u;
Och jag planerade faktisk att plugga lite men alltså...det blev ändrade planer...*host* började en ny *host host* anime *host lol*
Watashi ga motenai no wa dou kangaetemo omarea ga warui!
Och avslutade den också
Den hade lot's of feels som alla otaku kände igen, svårt att titta på men jag överlevde ;^;
Kände igen mig så mycket men att se det från ett annat perspektiv var verkligen något~
Openingen var btw badass xD
Idag så visade solen sig
Och det var varmt
Tro mig eller inte men jag gick faktiskt ut...
Ja, jag är allvarlig
Men det är nog bäst att jag stannar hemma för det hände så mycket på min utflykt till bibblan x'D
Jag gick då till biblan för det var så fint väder och jag skulle ändå lämna några böcker, sen ville jag läsa bleckmossen :3
Tog min ryggsäck och gav mig iväg~
Lyssnade på "Ao haru ride openingen och det var en var en cover som en kille sjöng, i just love it c': Lägger ut den på bloggen någon gång :3
Iallafall~~~~~~~xD
När jag kom fram till bibblan läste jag bleckmossen men sen blev jag jätte orolig att biblioteket skulle stängas och så hade jag skytte om ca 15 min, så när jag gick hem och skulle lyssna igen på musik så tappade jag bort en plopp till hörlurarna men jag brydde mig inte xD
Hade Ändå en extra i ryggsäcken så jag sätter på den när jag kommer hem :3
Kände även att jag började få ont i huvud, och när jag äntligen kom hem...
Huh? Vart är min väska?
Säg inte...
Oh snap, jag glömde den i bibblan
Och så var man tvungen att gå till bibblan igen det skulle vara så pinsamt att bara " Ehm...glömde min väska här ^^'" till hon som jobbar där eftersom jag pratade med henne och sa "Vi ses snart igen! :D" och så kommer jag direkt efter det...
Awkward moment.
Och sedan på vägen till bibblan möter jag på Nellie & Wilma som skulle hälsa på mig och fråga om vi skulle göra en musikvideo och det var bara lol xD
Och det visade sig att geniet Sandra kollade fel på klockan och att jag hade 1 timma och 15 min till skyttet och inte 15 min.
Mina kunskaper i matte som sagt
Och bibblan stängdes inte fören 3 timmar
Iallafall så hämtade jag min väska och tjejen som jobbar där var helt wut xD och sen så hängde jag med Wilma & Nellie C:
Sen så sitter jag här och tänker, wow jag har inte pluggat ett skit idag som jag planerade
Dagens andra fail är även min super vackra teckning i paint

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 6 februari 2015 19:31

Friday special!: Sagostund
Det var en gång en stor, stor skog som kallades Hakuna Matata. Men det var inte vilken skog som helst utan skogen var indelad i två grupper, dom Onda och dom Goda. En lång, lång mur korsade alldeles till gränsen. Dom goda hade en mycket viktig viktig VIKTIG regel som absolut ingen fick bryta och det var att aldrig gå över muren till de onda! Om man gjorde det förvandlades man till en ond och fick aldrig återgå till den goda sidan igen. Dom onda ville alltid ha krig med dom goda. Att förvandla dom goda till onda så att dom onda kunde ta över hela skogen. Men det fanns några som gärna ville kolla världen från ett annat perspektiv och det är här där vår saga börjar.

Änglar,enhörningar och regnbågar är det du kan hitta när du befinner dig i den goda skogen. Allt som har ett varmt hjärta tillhörde den goda skogen. Men den som hade det varmaste hjärtat va Shiro.

Den finaste enhörningen, det finaste sagolika djuret du kunde hitta. Men Shiro var inte som alla andra. Hon ville så gärna gå över till den onda sidan och träffa sin kärlek Kuro. Den svarta enhörningen på den onda sidan och det skrämde alla på den goda sidan. Speciellt när det var kungens dotter. Medans Kuro som var den mest mörkaste enhörningen av alla enhörningar på den onda sidan. Men han var inte mörkare än alla troll,häxor och ormar som fanns.

Men det fanns en mark. En väldigt liten mark som Kuro och Shiro kunde möta varandra. Där dom kunde vara sig själva och inte behöva följa några fåniga regler utan kunde träffas och älska varandra precis som alla andra enhörningar. Det var uppe i himlen. Att flyga vid regnbågarna och känna dom socker rosa och fluffiga molnen vid nosarna.


Men en mörk kväll märkte den onda enhörningsdrottningen att hennes son var spårlöst borta. Hon skickade ut tusentals med drakar för och leta efter hennes son. Samtidigt vid den goda sidan märkte den goda enhörningskungen att hans dotter var borta. Han skickade ut tusentals med änglar för att leta efter henne. Då dom möttes vid muren. Dom onda mot dom goda, öga mot öga! Kungen skrek ut mot drottningen.
Vart har du gjort av min dotter?!!!!
Drottningen skrek högre än någonsin
Vart har du gjort av MIN son?!!
Drottningen blängde med ögon röda som blod på kungen. Nu hade kriget startat.

Fortsättningen följer...(efter vi har skrivit klart den)....

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 24 januari 2015 22:12

Pyon pyon på er! (^^)

ⓤⓝⓘⓒⓞⓡⓝ ⓟⓨⓞⓝ  ⓟⓨⓞⓝ HERE~
Det ser ut som om jag får ta över inlägget för idag eftersom det ser ut som om Sandra har kollat på pirates of the caribbean hela dagen och glömt av alla prov som Sandra borde plugga till (・ー・)  
Men, Sandra har lämnat ett meddelande som Pyon skulle vissa er 

   

Mugglare, dom lär sig aldrig när man ska lämna ifrån sig Internet (ノಠ益ಠ)ノ
Och nu så vill Sandra att Pyon ska blogga för idag och Pyon vet ju inte hur man gör det (;_____;)
Men Pyon ska göra sitt bästa! ヽ( ★w)ノ
Unicorns heart att ha nya vänner och Pyon tänkte vissa er några av sina vänner som ni kanske känner igen ( ^^)人(^^ )
Pusheen-chan är en helt underbar och fancy vän som står mycket nära som är 2-fancy-4- me

 

Sen så har vi Totoro som är totaly kawaiiness overloud och en mycket hjälpsam vän ≧▽≦
 

 

Panda-chan är väldigt Randomlig och lat av sig fast det har Panda-chan alltid varit och alla älskar så som panda-chan är ◕ ‿ ◕
Men Pyon har hört en hemskt sak, att Panda-chan's familj börjar bli utrotad på grund av mugglare 
Pyon fattar bara alla panda haters, vi måste hjälpa deras familj innan det är försent (;^;)

 

Till sist men inte minst så har vi llama, en mycket badass vän (^_^)7
Fast, om Llama är på dåligt humör så ska man inte reta upp den mera för då kan llama spotta en i facet (>_<)

 

Nu så får väl Pyon kolla upp Sandra om Sandra lever eller om ännu en gång hon är i ett hörn och är i depression mode, Pyon på er! (^^)

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 20 januari 2015 20:53

Kom hem för cirka 2 timmar sedan från min träning ute...
Det var jätte kallt och mina käkar frös ihjäl kändes det som för när man skulle prata så gjorde det ju ont D:
Men det var jätte kul att kasta sig i snön -3-
Har aldrig gjort det "med mening" (har ju rammlat ett par hundra gånger i snön~) kastat mig i snön men det är så kul, man glider fram och jag måste göra det fler gånger ;u;
Vad har hänt i skolan...Nej men jag mådde inte så bra under dagen och hade inte precis någon energi >^<
Jo just det, det där med snickers så var det Idas lillebror som tog dom men han gav dom senare till henne, men han åt upp en x'D
Sen så har jag inte så mycket mer till att skriva om, avslutade mangan ouji to hero i skolan, för sista kapitlet kom ut igår och jag visste såklart inte att det var sista kapitlet så yes...Tog mig verkligen inte halva dagen för att smälta ner vad som hände och hur det slutade, nejdå C:
Anyway~~~ Så kommer de kommande veckorna se helt hemskt ut för mig.
Varje dag ska jag ha någonting, träning eller läxor, prov eller skytte och jag fattar inte hur jag kommer att överleva ;_;
Kan nog imorgon skriva ner allt som ska göras och visa er~
NEJ MEN FY VAD DETTA INLÄGGET BLEV TRÅKIGT.
HOPPAS ATT PYON KAN GLITTRA TILL OCH FABULOUSA INLÄGGET ;W;

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 17 januari 2015 21:28

Hejsan på er alla C:
Idag så är det lördag som betyder frihet som betyder anime som betyder att sitta hela dagen vid internet som betyder att inte få någonting gjort :3
Det är vad lördagar är gjorda för tror jag...
L.Ö.R.D.A.G
Lat Översättning Räknas Dagligen Att Gottgöras...
Nää, det där gick inte, vi provar igen xD
Lata Örtläraren Ropar Dags Att Gosa~
Det funkar väl, inte så illa men jag kan nog bättre C8
Latheten Önskar Roliga Dagar Av Glädje
DÄR HAR VI DET, DET FUNKAR OCH JU PERFA :'D
So proud of me~~
Det tog typ 30 min att komma på men det bjuder jag på :'3
Resten av dagen planerar jag att läsa harry potter som lite anime senare hoppas jag ^^
MEN NU MÅSTE JAG VISA ER EN UNDERBAR SAK C':
Min vän Linnea som jag mailar med hade gjort en överraskning till mig som vissade sig vara en serie med oss alla i ;u;
ALLTSÅ, JAG KAN BARA INTE BESKRIVA I ORD HUR GLAD JAG ÄR, TACK SÅ MYCKET LINNEA ;W;
I just love it, love it so much >////<

Ni kan klicka på bilderna om ni vill ha större bild :3
Den är bara så fabulous >w<
Tack så mycket ;;u;;
På tal om Pyon! Målar en hel del med oss två så det kommer mera upp :'3
Jag ska nog lägga till i kategorierna en med mig och Pyon i så att allt finns i ett 8D
So yes, dags att gå över till latheten och fangirla~>w<

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 11 januari 2015 18:16

Wilma hade skickat en massa sms att vi hade träning idag och att den började klockan 14:30 och märke det 14:05 så hade lite panik där för jag var tvungen att klä på mig allting och gå ditt för det hade snöat och jag kunde inte cykla så yes, bara lite panik fick jag där~
Bara rätt stor panik men jag hann komma (vi började typ om 2 min när jag kom) i tid och det ordnade sig :3
Jag läste verkligen inte H-Harry po-otter nejdå n-ejdå...B-baka! >///< , vad tror du om mig eller~?

That's my face and feelings when I read Harry Potter btw C:



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018
>>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Ovido - Quiz & Flashcards