❀ DiDi ❀

Direktlänk till inlägg 14 februari 2014

Friday special!: Romance anime

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 14 februari 2014 18:49


                                           

Friday special!: Romance anime.

Är det inte kristaltklart? Alla hjärtans dag, romance anime  

Det mesta som jah har sätt är comedy, romance animer så, det var väldigt svårt att välja D:  

Detta är inte mina bästa, Och alla inneholler dram...och tragedy...Dx 

Grät på alla dessa animer, det är värkligen hemska några D,:

     

                                                  Romeo x Juliet

Ofc?

Ingen anime kan nog slå denna. Will shakspere or whatever...När ni tänker på Romeo x Juliet så tänker ni nog på att Romeo dör och en tragiskt kärlek historia. Animen. Den är bäst. Ni måste se den. Animen väker upp så många känslor och och D,: Slutet var ju bara...;-; Alla måste se den ;_; Den-är-så-fin. Romeo x Juliet animen, en av de absolut finaste animerna och tragiska som har gjort, helt enkelt ett mästervärk! 

         

                                               Sukitte li na yo ( say "i love you")

Har nog sätt den 2-3 gånger...skadar inte om jag ser den igen

Sötaste animen ever? Antar det. Mei, huvedkaraktärer är för söt. Yamato, för cool och Underbar. Men, mangan fortsätter animen fast....en massa har sakt att det räckte med animen. Mangan är inte så bra längre eftersom den är just nu " small och vacker, bry sig bara om utsseändet" typ...jag vill inte bli besviken på mangan så har inte läste den än. Men ska göra det senare. När det kommer gå bättre ryckten om mangan


     

                                                Bokura ga ita

Heheheh... så många bra minnen från endingen c:

Förstörde helaaaaaaa animen c:

Varför gjorde du så c:

Bokura ga ita är en romance anime som måste vara med. Ett äkta kärleks liv typ...i dram såklart.

Tyvärr så var målningen och stilen inte så fint gjort D: Ögonen och vinklarna på karaktärena..nej, det blev ett minus. Visst, en fin anime med en väldelös slut. Man kan kortfatta det så~ Well, den är nu bra ändå fast....;_;



Tre animer som kommer värma ditt hjärta och göra dina kinder röda. Tårana kommer komma fram och göra dig sårad. Tre kärleks animer som är värda att se!

                                           

                                                                     End.      

 
 
Ingen bild

Julia

15 februari 2014 10:01

Jag tycker att Say i love you är en bra manga, faktiskt. Den blir liksom aldrig tråkig :) Bokura ga ita äger, jag grät dock mer till mangan än till animen ( SJUKT sorglig är den ). Romeo x Juliet har jag bara sett animen, men NÅGON dag kommer jag ( förhoppningsvis ) läsa mangan också :D

『 ᗪ丨ᗪ丨』

15 februari 2014 14:23

Hahah xD Du och jag har typ sama smak om det gäller animer x,D
Say "i love you" mangan, jag tror faktis att den är bra! Även om det går just nu inte det bästa ryckten om den så, jag ser ändå ifram imot att läsad en någon gång :D
Bokura ga ita, grät dom en baby. Jag trode att allt skulle ordna sig men..;_; Mangan, har inte läsit den men den står i min lista~
Är slutet i mangan sämre Dx Jag grät till animen och, är mangan ännu sorligare? D,:
Jag har inte läst Romeo x Juliet mangan heller....vet inte om det kommer bli en sån stor skillnad mella animen och mangan men, jag kan ha helt fel >w

 
Ingen bild

Julia

15 februari 2014 22:41

Alltså, bokura ga ita blev ganska....komplicerad och (om möjligt!) ännu djupare i mangan än den blev i animen. I animen var det mer på romantisk och lite tårdrypande stadiet, medans mangan var mer hjärtslitande, frustrerande och romantisk. Enligt mig var mangan bättre men animen var ändå skitbra (om man läser mycket manga och sen tittar på animen så brukar animen vara mycket sämre än mangan, eller vad tycker du?) :)

『 ᗪ丨ᗪ丨』

16 februari 2014 13:03

Djupare i mangan o.o Ojojoj....
Hjärtslitande...frustreande....
HUR SKA MITT STAKART HJÄRTA TA ALLT DET D,:
Men, om mangan är bättre än animen så klarar jag mig ändå~
Du har helt rätt, som vanligt xD
Mangan är (oftas) mycket bättre än animen. Så, oftas när jag har sätt klart en anime som får en dåligt slut eller om jag gilar den så läser jag mangan till den. Och det händer alltid att den är bättre < 3
I wonder why o.o

 
Ingen bild

Julia

16 februari 2014 13:46

Enkelt, det är alltid mer kärleksscener i mangan (fufufufu<3)

『 ᗪ丨ᗪ丨』

16 februari 2014 14:55

Såklart, hur kunde jag ha missat det < 3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 22 april 2018 22:18

  / Nature does not hurry, yet everything is accomplished \ Våren har kommit mina vänner och tillsammans måste vi bekämpa alla prov och läxor skolan bokstavligen slänger på oss. Kommer vara otroligt upptagen med alla förbannade läxor de har ...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 29 mars 2018 12:51

/ Long shower, loud music, deep thoughts \ Får ju damp, jag har sökt sommarjobb överallt men ingen svarar de är ju värre än mig herregud Har minsann sökt till flertal ställen men inte än enda har svart mig, har de alla gått ihop och bestämt si...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 18 mars 2018 12:50

/ Don't be good to others, be good to yourself too \ Ni annan inte hur flummig jag är just nu, jag är liksom farlig för allmänheten för tillfället.   Så, vart kan man ta ut sin flummighet om inte här på bloggen som redan är cringe enough?  D...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 5 mars 2018 12:19


  / Whoever is trying to bring you down, is already below you \   Låt mig presentera, den skräckinjagande odjuret vars namn är….DRAKOOOOOOOO Detta är Drako och han är en drake ifall ni har gått miste om det, han vill verkligen vara de...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 26 februari 2018 19:30

  / A cactus is just a really aggressive cucumber \ Jag förstår mig inte på folk som inte är förtjusta i kaktusar. Det är en utmaning varje gång att gå förbi en katus utan att lägga den i varukorgen, jag menar jag har maximerat mitt utrymme i rum...



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Ovido - Quiz & Flashcards