❀ DiDi ❀

Inlägg publicerade under kategorin # A N I M E & M A N G A★彡

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 15 maj 2014 15:44

Det lönnade sig verkligen att plugga :D

Torsdagar brukar gå väldigt långsamt men, denna gången gick det snabbare! 

Och solen skinner idag efter en hel vecka med regn!

Vi hade musik idag och i vanliga fall eller alltid så är det rent sagt kaos~ Men, idag så trännande vår klass på skol avslutnings låten! 

" Visa vid vindens ängar"

Vår klass sist låt tillsamans. Så, kommer gråta varje gång jag hör den ;^;

Sen hade vi bild, vi fick gå ut och måla. Måla av något.

Shit.

Jag är kass på att måla " naturliga" teckningar...

Ugh.

Well,

...

WAIT! JAG HAR JU VÄLL INTE SKIRVIT OM ATT JAG AVLUTADE BRAVE 10 ANIMEN FÖRR TYP TRE DAGAR SEDAN?!?! 

Det måste jag ju göra o.o Och så ska jag börja på en ny anime owo. 

Men nu, gå ut och läsa manga~ Sen så har man träning~ Och så borde jag se den nya animen idag~

Men, på lördag så borde jag göra en recessinon om brave 10, är på klassresa så skulle ändå inte ha något att skriva så får fixa ett tidinställt inlägg då~ 

 

Sista dagen att maila in något till mig!

Mer info: skicka-in-till-bloggen

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 6 maj 2014 15:58

Jag är helt slut~

På morgonen så hade vi NP i no...Alltså, det gick bra o.o

Jag kunde ju inte alla frågor men, de mesta kunde jag och jag gjorde mitt bästa så det borde bli okej~<3

Har faktis inte så mycket mera att säga än det xD 

Eller nja, jag är lite deppig men jag kan inte skriva det på bloggen av en anledning~ 

  

 Kawaii!!! <3

Och ja, började på en ny anime...

Om ni ursäktar mig nu...Sandra måste få sätta sig och lugna ner sig lite...

Hur kunde jag inte ha sätt på denna tidigare? Varför? 

Den är ju helt...Varför såg jag inte den tidigare ;-;

DEN ÄR SÅ FREAKING COOL!!!!

ÄNTLIGEN SÅ PRATAR VI ACTION!

Samurajer, awesome karaktärer och historia owo

That's what i was searching for OWO

Alla karaktärer är så grym coola och intressana, animationen är verkligen fin och den är jätte intressan! 

Även om jag är på episode 3 så har jag verkligen stora förhoppningar på animen!

Kommmer skriva om den när jag har kommit lite längre fram i storyn~<3

 

Jag började alltså se på brave 10 x,D

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 4 maj 2014 16:39

Ni läste rubriken, om ni inte gjorde det så kan jag säga att jag avslutade animen " DN Angel" för inte så länge sedan~

Alltså, jätte många har sätt den så ni vet ju hur det slutade xD

DN Angel slutet var bra :3 Som tur 0.0

Först hade jag det lite trögt att titta på den, de första episoden var inte precis så att jag drogs in i animen direkt men, efter några avsnitt så blev det spännande~

De sista episoden owo Dom var så bra OWO

Så, senare tänkte jag läsa mangan till animen och få se vad som händer, tror faktis inte att det kommer bli en större skillnad fast, i want to know owo

Karaktärena var väldigt intressana och roliga att följa   

Men, Risa...  

Detta är spoliers från DN Angel Animen!  

Risa är verkligen en jätte fin tjej men, jag blev helt ärlig sur på henne med allt Dark och sådant :/

I mean, of curse she can like him but, she's in the way...

Många gånger när Dark ska göra ett uppdrag så kommer hon in och vill "hjälpa honom" med istället gör hon bara mer problem. She's like " I wanted just see you ^^" och jag bli helt " Du kan verkligen inte väntae en sekund tills han blir klar med uppdraget? -.-'

Hon ville se honom och det kan jag ju förstå men, hon blir alrdig nöjd o.o 

Hon ville bara ha mera och mera och blev aldrig nöjd med det som hon redan hade och det gjorde mig sur ._.

Fast, tillslut så vissade sig att hon verkligen förendrades och förståg vad som hon hållde på med och det gjorde att jag började gilla henne :3 

Annars så har jag väl inte så mycket att säga~ Och bra anime som man borde ta sin tid och kolla på, 26 episodes  

 

Ännu en gång ställer jag mig samam fråga, vilken anime ska jag titta på? -.-' 

Jag har så många ;^; Men, jag tittar på dom nya episode av alla nya animer men, efter det så? 

Hmm, få se på min lista... Animen " Chihayafuru" stå efter DN Angel..* jag följer aldrig hur det står så det spelar ingen roll xD* 

Brave 10 är ju ett alltenativ, likså alla de andra 75 animerna och mera...*suck* 

Vi får se vad jag väljer, det blir säker bra :3

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 30 april 2014 15:33

Trött...Mina ben gör ont.

Idag, så gick vi floby rundan

Vad är floby rundan då? Jo, man går med hela klassen en mil ut i skogen c:

SÅ HELA DAGEN  HAR JAG VARIT UTE PCH GÅTT EN MIL!

Man går med sin klass och lågstadiet ut i skogen och går hela dagen, sen efter ca 4,5 km  är man vid ett ställe där alla fikade. 

Därefter så gick vi igen, vi gick till ekvallen som är en fotbollsplan ( där som jag spelar fotboll) och så skulle vi grilla :D 

Vi stannade där jätte länge, ca en timma xD

Eftersom vi satt där rätt länge så började jag och Sarah brottas x,D

På skoj och ingen blev skaddad ^^ Första gången så van hon men andra gången van jag x) Sen så

ville hon ha revange och jag vet inte hur mycket vi brottades men jag van varje gång xD

 

Sen när jag kom hem så bara jag läggde mig på sängen som ett lik~ 

Vi gick igenom en massa barr skogar med en hel del myror Dx 

Vädret var väll okej att gå i osv~~

Har väll inte så mer att ga än det, snart så avslutar jag animen DN Angel~

Ca 4 episode kvar ;^; Det är alltid lika sorligt att avsluta en anime men, det är alltid lika kul att börja på en helt ny anime xD

Har väll inte så mycket att skriva annars~ På torsdag och fredag så är vi lediga! :,D

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 25 april 2014 17:56

Då var man och shoppade i stan! owo

Direkt efter skolan så skulle vi åka till stan och fixa våra pass! 

Äntligen kan jag åka vart jag vill, Japan, here i come xD

Skolan var ju som vanligt antar jag, är glad att det är fredag ^w^ Veckan gick verkligen snabbt!

(Eftersom vi hade ingen skola i måndas och de brukar verkligen vara trögga~)

Men, till det roliga nu owo

Först så skulle vi göra alla pass och det var första gången jag var i en polis station o.o 

(och sista hoppas jag xD) 

På pass kortet så blev allt fel, när man skulle skriva ner sitt namn så visste jag inte att det verkligen skulle stå På kortet! Hade ingen aning så skrev extremt fult och snabbt och så ska det stå där! Och fotot kan man ju inte prata om...Av alla foton så var jag sämst här ;^;

Sen så åt vi glass för att fira att vi hade fått passen ^^ 

När vi var i stan så fanns det en massa tröjor som dom säljde ute och såg en jätte snygg! Det var en smiley och sen så stog det: smile, don't cry.

Blev helt förälskad i den xD Men, vi skulle förts köpa skor till mig -.- Ugh...Hate it ._. Har en sådan fot så att inget passar...Till sist hittade vi några skor med England flaggan och dom pasade owo

Ehm...Storlek 40 fick jag ta...Jag är jätte kort med gigantiska föter kan man kortfatta mitt utseende ;^;

Sen så gick vi in i favo affär OwO Det finns en massa TV spel där och man kan spela spel där,

OCH DÄR FINN EN MASSA MANGA DÄR!  

  

Love it, love it, love it, love it~~~~~

Vi skulle byta ut några spel mot ett annat spel eller något annat. Jag hade två spel som jag aldrig typ spelade som jag skulle ge till dom och få pengar tillbaka, jag kunde även byta det mot någon vara~

Mina två spel var värde runt 250 kronor så jag kollade direkt på alla manga böker där owo 

Det finns hela serien Power! Där som jag vill läsa men, mamma förbjöd mig typ att köpa mer böker -.-'

Eftersom jag har så många och snart  är det ju en anime festival där jag skulle kunna köpa ännu mera böker ^^

Så tänkte ja, ska jag köpa den smile tröjan? Tänkte jag inna jag såg denna tröjan som jag just nu har på mig och är in love in~~

 

Just nu går jag mina skor och den tröjan ^^ Tänker inte precis vissa skorna eftersom inte alla kan just köpa sådana skor på grund av några anledningar så, jag vill inte precis skryta mera xD 

Tänk er, två helt kassa spel mot en sådan fabulous tröja owo 

Gillar ni den? Kommentera gärna era åsikter! 

Sen så var vi i en mataffär osv~~ 

Det var allt som jag minns ses senare i nästa inlägget! :D

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 24 april 2014 20:38

Sorry att inlägget kom så sent, hade skola och sen så var jag en stund med Nellie och Wilma och så hade vi träning sen och kom just hem och ska äta och duscha osv~~

Fast, jag har duschat och ätit nu osv så, nu har jag tid att skriva ett inlägg~~

Ohh...Jag minns kanppast vad som hände idag xD

Minnent är gott men kort!

Torsdagar brukar vara högljuda och stökiga men, idag så var det faktis rätt lungt! ^^

Vår klass spelade fotboll! Tjejer mot killarna...Vi fick in några mål ^-^

Aa, minns inte så mycket och så mycket hände väll heller inte. :/

Men! Efter skolan så gick jag ju med Nellie och Wilma och vi var så hungriga så, Wilma bjöd oss på mat! 

Hon gjorde en pasta med nudlar och den var så god! Älskar den *.* 

Sen, helt plötsligt när vi pratade började jag blöda näsblod O.O 

Jag blöder näsblod väldigt ofta och det kommer bara så men, att det skulle komma just då xD 

Så ja, det blev problem -.-

  

Sen hade vi träning~

ETT NYTT KAPITEL FRÅN LOVE SO LIFE HAR KOMMIT!

Finally x,)

Tycker att det går så långsamt ._. Likså på last game, förut så kom kapitlerna rätt snabbt och nu, man måste vänta månader ._.

Det var allt som jag minns från idag :3 

 

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 23 april 2014 16:18

I'm home~

Today, it was a pretty good day ^^ 

Så som vanligt faktis, min pollenallergi dödar mig men, jag har fått min medecin så det kommer var mindre nu~

Sen så efter skolan åkte Amanda, Wilma, Nellie och jag o cyklade! 

Jag fick åka med Amanda i baksätet owo 

Jag har aldrig gjort det men, det var så roligt OWO

Såklart hade jag min hjälm på mig ^^

( Eller rättare sagt Amandas hjälm...)

Sen så den killen som blev slagen, man kunde inte fixa tanden och hans läpp var fortfarande uppsvullen ;^; Men, han säger att han är okej~ Likså den killen som blev strypt~ Förutom att rektorn kom och skulle fråga dom en massa frågor om det osv osv osv~

Och så fick jag reda på att en kompis till mig snackar skit om mig.

Trevligt eller hur? 

Men, jag var typ säker att hon gjorde det fast, det är ju ändå inte roligt.

  

Spanska läxa har jag ju att träna tills imorgon -.- 

Jag började små läsa death note mangan. Fast, läser så mycket manga nu så jag tar det lite lungt med den~

Och  började jag för rätt länge sedan en ny anime! xD

DN Angel

Alla har sätt den. Förutom jag. Såklart. 

Alla har typ kollat på den eller läst mangan och här är jag och vet ingenting! ;^; 

Har börjat titta på den nu, episode 10 är jag på och ja, kan förstå vrf alla tycker den är bra x) 

Måste träna på spanskan nu, och måla om jag nu hinner ^^'

På tal om att måla! Jag har målat klart bilden till miss decibel för länge sedan! 

 

Ser ni den? Dx

Om sagt, vi hade i bild ett uppdrag att måla något till låten " miss decibel"

Alla fick en text till den och så skulle vi till sist när alla var klara sätta ihop den som en musik video.

Jag fick texten.

Baby jag svär på mitt liv och allt du gav. Jag älsakr dig för du har gjort mog till en fuckin* star.

Vad tycker ni om teckningen? Något som jag kunde ha gjort bättre? Kommentera!

Ensam så tycker jag väll att killen blev rätt bra men, bakrunden gillade jag inte -.-' Ville prova på göra en klotter vägg men, ser inte ut som om jag lyckades....

Nejmen, nu till spanskan! Adjös~

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 20 april 2014 12:38

Ville skriva ett litet snabbt inlägg om Dengeki Daisy eftersom jag har läst klart den! ^^ 

Äntligen har jag börjat läsa den! Och det ångrar jag verkligen inte det owo

Dengeki Daisy är verkligen en jätte bra manga som jag önskar att det kunde bli en anime!

Kan ni tänka er, Dengeki Daisy som en anime? Alla röster...se alla animerade....och opening och ending låten...* undersöker på google om det ska bli en anime*

Well, den är rätt populär så det finns väll chans att den kommer bli en anime någon gång i framriden OwO

Som sagt, dengki daisy äger men, ibland så kan den verkligen bli trögg -.- 

Alla dessa data och allt sådant, fattar verkligen lite av allt det...Så, det blir rätt långtråkit att läsa det när man knappast inte förstår något~ Men när man väll fattar så är det rätt intressant~ 

Jag gillar stilen och storyn! Karaktärena är likså värkligen intresanna och roliga x,D

Mina favorit karakärer är väll " Daisy" ( ni som har läst den, ni vet vem jag pratar om ;3) 

Han är cool okej?  

Teru gillar jag ochså :3 

Jag shippar verkligen Teru och Kurosaki <33

Men, I MEAN COMM ON! 

Detta är spoliers från dengeki Daisy.

Alla ser det ju, de båda gillar verkligen varandra -.-

Kurosaki VET att Teru gillar honom och, vem märker inte att han inte gillar henne? Dom kramas hela tiden

och håller händer men ändå så hände inget! Dx

Snälla, i 14 volumer har jag väntat att ni kan fatta det att ni gillar varandra ;^;

  

Och så har vi ju Akira~ 

... 

HOW CAN SOMEONE HATE HIM? ;^;

HAR NI LÄST DEN SENASTE KAPITLET OM HONOM!?!?! HAN ÄR JU HUR SÖT SOM HELTS!

     

KAWAII!!!!!

Jag tycker så synd om honom ;__; I mean, han blir hatad och allt D,:

Och såklart så måste kapitlet sluta när det är som bäst, såklart.

Det finns ju en massa andra coola karaktärer men, dessa är awesome ;-; 

Så ja, längtar så mycket till nästa kaipet o^o 

Under tre dagar har jag läst 14 volumer...^^'
Or wait....Först så har jag ju läst ouji to hero, 3 böker.
Sen så kokoro botan med 5 böker.
Och så dengeki daisy med 14 böker.
Plus två kamisamma kiss som jag har läst.
3+5+14+2= 24.
24 manga böker under en vecka.
Om vi ska del det på sju dagar så...
Der blir ett ojämt tal -.- 
...
Till saken, orkar inte med matte nu -.-

Det kommer mer inlägg senare under dagen~ ^^

 



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018
>>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Ovido - Quiz & Flashcards