❀ DiDi ❀

Inlägg publicerade under kategorin

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 21 februari 2014 15:24

Alright!

You know what day it is today, right?

F- R-I-D-A-Y-!

Denna veckan var som en normal vecka :o Rätt okej om jag får säga mitt ;) 

Idag så var Amanda förkyld D,: 

Men, jag överlevde ju fast, saknar dig~

Men, det var en riktig bra dag faktis o.o Utan att Amanda var sjuk....

Vad har mer hänt i skolan då...hmmm.... nejmen,inget specielt...det var roligt iallafall eftersom det var lätta lektioner...ohh, nu kom jag på det


Vi fick reda på morgonen att vi skulle sluta halv 4 på måndagar och torsdagar. Efter somarlovet då. Skolan, den tar hela vår fritid. Hur ska vi göra med läxorna? Jag komme ju inte ha tid. Dom skulle ha det för att vi hade fem min raster efter många lektioner och att man inte får tillräckligt mycket energi. 

Nej, jag gillar inte idén :/


Vad ska man göra på rasterna? Ingen går nu ut ändå~ Jag skulle mer vilja ha många lektioner samtidigt och inte ha så många raster bara om jag fick sluta tidigare!

Och så skulle mitt paket komma idag efter 21 dagar. Såklart kom den inte. Jag har beställd två paket, enna skulle komma för förra veckan men den kom inte. Sen fick vi en mail att den blev försenad och dom vet inte när den skulle komma. Sen denna paket som skulle komma idag kom inte. Jag har en himmla otur med alla paket som jag beställer D,:


  

Jaja, sen så kommer det ju fredag special inlägg ju! Komentera vad ni vill teamt ska vara!

Och glöm inte vara med i omröstningen på webbvisionen < 3 Skriver senare idag så, ha koll ;)

 

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 14 februari 2014 18:49


                                           

Friday special!: Romance anime.

Är det inte kristaltklart? Alla hjärtans dag, romance anime  

Det mesta som jah har sätt är comedy, romance animer så, det var väldigt svårt att välja D:  

Detta är inte mina bästa, Och alla inneholler dram...och tragedy...Dx 

Grät på alla dessa animer, det är värkligen hemska några D,:

     

                                                  Romeo x Juliet

Ofc?

Ingen anime kan nog slå denna. Will shakspere or whatever...När ni tänker på Romeo x Juliet så tänker ni nog på att Romeo dör och en tragiskt kärlek historia. Animen. Den är bäst. Ni måste se den. Animen väker upp så många känslor och och D,: Slutet var ju bara...;-; Alla måste se den ;_; Den-är-så-fin. Romeo x Juliet animen, en av de absolut finaste animerna och tragiska som har gjort, helt enkelt ett mästervärk! 

         

                                               Sukitte li na yo ( say "i love you")

Har nog sätt den 2-3 gånger...skadar inte om jag ser den igen

Sötaste animen ever? Antar det. Mei, huvedkaraktärer är för söt. Yamato, för cool och Underbar. Men, mangan fortsätter animen fast....en massa har sakt att det räckte med animen. Mangan är inte så bra längre eftersom den är just nu " small och vacker, bry sig bara om utsseändet" typ...jag vill inte bli besviken på mangan så har inte läste den än. Men ska göra det senare. När det kommer gå bättre ryckten om mangan


     

                                                Bokura ga ita

Heheheh... så många bra minnen från endingen c:

Förstörde helaaaaaaa animen c:

Varför gjorde du så c:

Bokura ga ita är en romance anime som måste vara med. Ett äkta kärleks liv typ...i dram såklart.

Tyvärr så var målningen och stilen inte så fint gjort D: Ögonen och vinklarna på karaktärena..nej, det blev ett minus. Visst, en fin anime med en väldelös slut. Man kan kortfatta det så~ Well, den är nu bra ändå fast....;_;



Tre animer som kommer värma ditt hjärta och göra dina kinder röda. Tårana kommer komma fram och göra dig sårad. Tre kärleks animer som är värda att se!

                                           

                                                                     End.      

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 7 februari 2014 18:49


                                       

                                          Friday special: Cute japanese songs!

Hade lust att göra något sånt eller liknade denna fredagen ^^ Kunde seröst inte komma på bättre idér Dx

Två guliga sånger men, kanske inte dom bästa~ I know, jag har dålig musiksmak men det är något som man bara måste acceptera xD  

                                                         Hello, how are you?


Denna sången var faktis den först japanska låten jag hörde o.o Japp, minns det fortfarande! Den kan få några i tårar ;-; Well, kan den typ utan till efter har hört den tusen gånger xD Texten är värkligen fin och allt! So kawaii!!!

Minns inte namnet på sången men hade den i spellistan~ Detta är en cover från en så g som clac sjungde~ 

DEN ÄR SÅ FIN! 

Älskar sången ;-; Så fin är den ju! No matter how many times, i still love this song! Den är cute tycker jag och har inte någon speciel "cute song" så den får vara med ändå x,3 


 Två sånger som väker känslorna i hjärtar och det värmer i kroppen, något som ni inte har hört förrut!

                      

                                     

                                                               End.

Har inte så många mer faktis o.o

S O R R Y 

Ni får nöja er med två sånger ;-; I know, dålig fredag inlägg Dx Hade mästan inga bra idér denna fredagen xc Ni kanske kan få ett mini inlägg sen om jag hinner D:

 

                                      

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 31 januari 2014 19:53


  


                                    Friday special!: Good fantasy anime!  

Deta är bra animer med kanske inte dom bästa~   

Dom är olika varandra men, väldigt bra animer! 

    


                                                    1. Fruits basket

 Glädje, tårar och skratt. 

Fruits basket. 

Gjorde en helt knock out på mitt hjärta. Det finns inget att jämföra med denna animen och dom andra Animer som jag har sätt. Man kan kan inte hitta någon liknade anime som denna.   

Fruits basket, något som alla måste se! 

Det är en sån där fantasy som man bara kan hitta i fruits basket!  

... 

Är det värkligen fantasy o.o Nja...Skulle nog säga supernatural 0.0 Ehm...fantasy och supernatural är väll typ samma sak xD   

Om du ser animen är det ett måste att läsa mangan eftersom mangan är bättre <3 

Måste värkligen skriva så snart som möjligt om Fruits basket  o.o 

  

                                           2. Kamisama hajimemashita 

Gud, så snabbt när jag tänket på animen så kan jag bara inte sluta lee. Så goda minnen från animen! 

Fantasy, romance, comendy, drama, supernatural,foxspirit, slice of life. 

Kan det bli bättre >3<  

Jag-älskar- alla-animer - med- foxspirit-! 

Inu x boku, inuyasha, kamisamma hajimemashita...jag älskar alla! 

Jag vet att det finns andra animer som har foxspirit men, då finns inte alla mina favo greanr med Dx 

Om ni vet någon bra anime med foxspirit, k o m m e n t e r a! >w< 

För er som inte vet vad foxspirit är så är det karaktärer som har öron på huvued. Eller...der har ju alla xD Så som hundar och rävar...ni ser på kamisama bilden xD Tomoe, han med vita håret har ju öron och sånt xD 

o.o 

Har ju bytit helt temat! 

Kamisama hajimemashita är en väldigt bra fantasy anime som jag helt älskar! Mangan är fortfarande gående så ja, ni kommer få höra mer om den >w<

                

                                                              3. Inuyasha


Fantsy till max eller? Nja..men allt i ett såklart!

Alla grenar finns typ med här...kanske överdrev litte där med det mesta är med!

Inuyasha fick mig till en annan värld...den var så bra :3

Även dom många avsnitten i animen så, blev det faktis inte så himmla långtråkigt :o Ibland kunnde det bli det men, tyckte att även om det var så många episode så var det ett fantastiskt jobb att den blev så litte som möjligt låntråkig 


Tre olika animer som får dig att lee mitt i det sämsta! För er som känner på att dom vill se något  annourlunda, då är dessa animer någor för er!

  

                                                            End

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 31 januari 2014 16:33

Jag var i skolan idag ^^

Och alla sa att dom saknade mig ;3; Och att det var så tråkigt eftersom der inte fanns någon att reta xD

Jag har inte missat så himmla mycket~ Och vet ni vad det bästa var? Min fiende var inte i skolan :D Det låter kanske rätt elakt men seriöst....om ni skulle gå på min skola skulle ni förstå ~

Och så ägde Amanda ut henne :o

Igår så kom odensber och då är min fiende med en tjej där och dom är hur fjortisar som helts och man bara...Okej, så här berättade Amanda om hur det var på bilden.

Dom skrattade åt varje sak och var jätte högljuda

Amanda- Men håll käf**n era jäv*a fjortisar!

Dom- Ska en sägs om är högljudare än oss~

Amanda- A men, jag är inte en sån stor fjortis som ni!

Dom-...


Ä G D A 


När hon berättade det så blev jag helt....FAIL! SÅ ÄGDA! Sen så var dom tysta resten av lektinone säger Mandy ^^ Så himmla ägda~

Förlåt om det låter elakt men, mkn fiende har gjort saker mot mig och minna vänner som är helt sjukt, kanske kan berättad et nån gång vad som hände >.<

Nu så byter vi helt temat x3

På So så började vi prata om historia! Jag älskar det! Så intressan är det ( oftas) :D 

Men...nationela prov...eller hur man nu skriver det...är på tisdag....i svenska....som jag är kass på....suck...

Vill bara inte tänka på det Dx 

Sen så fyller jag år på söndag :D Fick ett födelsekort av Amanda ;_;

   

Tack! Vrf ska man köpa kort när man kan göra ett ensamt som är finare >3< Och så hade hon stavningfel xD Amanda, tack så mycket ;3; Den är ju så kawaii <3

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 24 januari 2014 21:03


                                      

  Fick en idé att göra top animer! Tyvärr så blev bilden och hela designen rätt litten D: Hoppas. I gillar bilden ^^ Then, let's Go!           

                                            Top 3 best winters anime!

   

                                                                   1. Clanna 

Behöver man nämna varför? Den är ju helt...oslagbar anime.

Den kanske inte utspelar sig i vintern men, rätt mycket ändå om jag får faktis erkänna~ 

Tårar, glädje, skratt och tårar. 

Det är en perfetk anime i vintern eftersom den värmer ditt hjärta mitt i kylan.  

Kommer inte skriva om handlingen för jag har inte så mycket tid D: Ni har säkert hört talas om den. Jag läste en komentar om clanad och det stog så här om den: 

Om du inte gråter till denna animen är ditt liv värdelös. Därför tog det en rätt lång tid inan jag såg den xD Och jag förstå exakt vad han menade ;-;


                                                       I L O V E  C L A N N A D .    

     

                                                                    2. Letter bee 

Har inte alls kommit långt i animen...vem bryr sig, den måste ändå vara med cx Så länge så är allt i vintern och den är helt makalös~ Det var bara ett måste för den att vara med! Opening/ ending låtarna...;-;  Älskar karaktärerna och allt c,: Man kan inte  precis se den i sommar eller man kan ju men man ser den bäst i vintern >w< Den får mig att göra så glad mitt i allt :D Helt amazing så länge :,3

               

                                                                 3. Kanon


Det är samma. Den som gjorde Clannad har likså gjort Kanon. Fast clannad är bättre xD 

Samma här, det utspelar sig i sommaren oxå men vintern har en stor roll i anime. Den värmer ditt hjärta mitt i allt 3< Denna animen var ju tvungen att vara med i allt. Den är ju så fin! 


                           Tre animer som värmer hjärtat i vintern, ni borde se dom!

psss....skriv i komentarerna vad ni tyckte om detta inlägget! Gilla inlägget så jag vet om jag ska göra så nästa fredag ^^Tack! 

                                       

                                                               End.

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 24 januari 2014 15:21

Ännu en skola vecka avklarad! 


Idag så öpnade ju uppehålls rumet och vi hade tårtkalas i skolan! De beställde typ 8 tårtor och det vissade sig sen att det var nötter & mandel i dom...så dom som inte kunde äta det fick en chokladboll istället :3 Tårtan var väldigt god 0w0 Fast, väldigt mättsam och kanske litte för mycket marsipan xD Det  blev typ två och en halv tårta kvar o.o Så, man fick ta tårtan när man ville typ xD 

   

                                           Ser rätt lockande ut eller hur ;) 

Sen så efter skolan kom mina bästisar och var hos mig en stund cx Det var roligt ^^  

JO! Förra veckan. Så skrev jag om ni ville ha någon speciel inlägg på fredagar men det blev inget av det xc Vi får se vad jag hittar på >3< Blir nog bara litte fler inlägg idag xD

  

                                                    Look what I find :D

o.o

Jag fyller år om 9 dagar o.o 

omg...snart börjar det äkta tonårs livet....Det jobbigaste tiden för många :c You know girls what I'm talking abute~ 

Jag önskar mig manga böker, pennor...OCH ÅKA TILL NÄRCON 030 Jag ska nog dit någon gång vi maj :,3 I skövde tror jag xD Men, INGEN AV MINNA KOMPISAR ELLER NÅGON SOM JAG KÄNNER GILLAR ANIME & MANGA. 

Försökte övertala Amanda men, det gick inte något vidare D: Sen så finns det några tjejer som jag har sätt läst manga i skolan men....jag känner inte dom så bra eller känner inte dom alls.

Jag vill ha någon som jag kan prata om vilken anime är bäst och sånt i min klass D,: 

Men, nu när jag har en blogg så är der så sjukt kul att läsa era komentarer och se att ni gilar dom animer/mangaor som jag läser ;-; 

Jag önkar mig iallafall denna söta tröjan x3

                                   

JAG ÄLSKAR SÅNNA TRÖJOR

Men, jag hatar kläder. Japp, jag är seriöst. Att gå i kläddafärer...nej, not me o.o Likadant med smink...Hate it ._. Att ta bort allt och sånt >.< Men jag har inget imot det ni som har smink eller gillar kläder! Absolut inget :D Jag kan förstå att ni gilar kläder och sånt men, it's not me xD Jag älskar killkäder owo Jag hatar tajta tröjor D: Men killtröroj är perfekt cx Så lätta att ha på sig. Ja är jag är en tomboy xD Och jag gilar att vara det ^^ 

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 17 januari 2014 17:36

Litte japanska ord för er som vill lära er japanska eller kanske bara gillar japan   

Några meningar på japanska ^^ Hoppas ni förstår  

 

Nejmen, nu vill jag ja te  



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018
>>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Ovido - Quiz & Flashcards