❀ DiDi ❀

Inlägg publicerade under kategorin

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 17 december 2014 16:44

Det är så halt ute så man kan skadda sig rätt mycket~

Varje gång jag går ut så måste jag hålla någon i armen, så det ser kind of ut att jag är en tant som behöver hjälp över gatan och går extremt långsamt x,D

Men säkerheten you know~

Vi kollade idag på askungen :,3

och efter vi hade sett klart på den så ville jag så gärna sova @.@

Anyway, En underbar saga c:

Men omg, dagens teknik säger jag bara....

först, så blev jag så rädd när jag såg askungen lee...JAG FICK RYSNINGAR I HELA KROPPEN D:

I MEAN LOOK D,:

 

Och dagens teknik i sagor:

   

Men jag älskar ändå sagor hur gammla dom än blir ;W;

Lyckligt slut och bra story~

Det finns så många underbara sagor i denna värld >w<

Katten med stövlar, peter pan, flickan med tändstickorna (som jag gråter varje gång till) och så otroligt många mer som jag inte minns xD

Jag har verkligen ingen aning vilka av alla sagor är mina favoriter xD Jag gillar alla nästan! :D

Fast, jag måste se på The Rise of the guardians...

JAG BARA MÅSTE SE DEN, MÅSTE~~~

DEN SER SÅ BRA UT ;3;

Iallafall, älskar jag sagor >///<

Har ni någon favorit saga~ :3

Eftersom det nu för tiden blir lite tråkiga inlägg så hittade jag en AMV som jag kan dela med mig av~

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 14 december 2014 22:08

I'm homeeee~~~

Ugh, vart ska man börja någonstans med detta inlägget xD
Konventen, rummet eller glädje dödaren mr matte provet~
Vi börjar med confusion konventen för den minns jag ju absolut bäst ;W;
Alltså, omg ;3;
Vaknade otroligt tidigt igår, gjorde mig iordning och väckte resten av familjen x,D
Sedan fick man vänta på tåget och sådant men det är detaljer~
När vi var i Göteborg efter typ evigheter kändes det så skakade jag så mycket ;^;
Vet inte om jag var så nervös eller om det bara var kallt ute~
Både och antar jag D:
Vi satte oss i spårvagnen (mamma & bror) och sedan så skulle dom lämna mig vid svenska mässan och jag var som en vilsen hare x,D
SVENSKA MÄSSAN VAR SÅ STOR JU D,:

Till slut, så hittade jag lokalen och fixade biljätten och gick in till heaven~
JAG TRODDE ATT JAG SKULLE SVIMMA
SÅ MYCKET PRYLAR JAG HADE DRÖMT OM, SÅ MÅNGA COSPLAY, SÅ MYCKET FOLK.
THAT'S-TOO-AWESOME

Blir bara bättre och bättre att ta kort x,D
Jag kom precis i tid till lucia showen som jag kollade på en stund~
Men mest avgudade jag allas cosplay xD
Helt wow OwO
Free hugs skyltar everywhere, coola människor och en massa affärer~
Sådan skillnad på afish och detta xD
Men jao, jag gick där några rundor forever alone~~~
Till slut så tröttnade jag faktis på det, och hittade en tjej i attack on titan kläder som satt helt ensam som jag gick fram till :D
- Hej! Skulle jag kunna ta ett foto på dig? ^^
- Visst!
*tar ett kort*
- Är du ensam här?
- Ja, åkte hit ensam men känner en hel del, du då?
- Jag med, är här ensam! :D Ska vi gå runt och kolla vad som finns? ^^
Så yes, där gick vi och var med varandra, och hon hette Lisa :3
Hon var helt underbar och rolig xD

Sedan så såg jag en tjej som cosplayade Miku Hatsune från matryshoka sången, om ni minns så är jag helt besätt i den och var bara tvungen att gå fram till henne x,D
- Hej! :D kan jag få ta kort på dig och din awesome cosplay?
- Inga problem!
Sen så frågade hon:
- Är du ensam?
- Jag är med denna tjejen här 8D
* Lisa då xD*
Och så sa jag vem jag var och det gjorde Lisa med och jag frågade om hon ville hänga med oss för det var hennes första konvent och hon var där ensam~
Hon frågade om vi redan kände varandra och vi sa att vi kände varandra i typ 15 min eller något xD
Hon hette Amanda C
Och hon var super kawaii och badass C,:

Det var med dessa som jag var med under hela konventen och vi hade så kul~
Först var det kanske lite awkward med sedan lärde vi känna varandra :3
NÄR VI SKULLE ÄTA NÅGOT SÅ VAR DET SÅ SÅ KUL xD
Lisa var tvungen att gå på toa, men vägrade det eftersom hon hade ju aot dräkten på sig och...DET VAR SÅ MÅNGA BÄLTEN ÖVERALLT SOM MAN VAR TVUNGEN ATT SPÄNNA ÅT OCH JAG FATTADE BARA INTE HUR MAN KUNDE MINNAS VART ALLT SKULLE D:
Bara för att ni ska fatta finns en google bild på detta:

Till slut blev hon ju tvungen och omg, det tog en bra tid det och jag och Amanda bara satt där och väntade samtidigt när alla tittade på oss (vi åt i Mcdonald) xD
Det kanske inte låter så kul men det var det x,3
Samtidigt pratade jag och Amanda om vårt liv, och ni vill nog inte veta hur många gånger jag kramade Amanda.
Väldigt många gånger.
När Lisa hade kommit tillbaka från toan så ringde det på hennes mobil, det var hennes mamma, hon frågade om ville ha pengar och det var kul att höra deras disskutioner C,x
På confusion så träffade jag massa människor :o
Och surprise hugs xD
Det verkade som om alla kännde Lisa och vi träffade Mattias som var så go >w<
Mattias hade varit på en hel del konventet och sa att detta inte var en "riktig konvent", fel lokal och mer saker som jag inte minns xD
Och om vi ville till en "riktig konvent" skulle vi åka till Närcon OwO
Lisa och Mattias kände varandra och dom bråkade all the time, Mattias hade inget imot Lisa samtidigt när Lisa kind of hated him xD
Jag och Amanda trodde att den var syskon, det där var definitivt syskon kärlek men nope, dom var inte syskon men Amanda och jag trodde att dom var det ändå :3

Verkligen passande bild xD
Vi kollade på olika shower som jag filmade in, bästa stunderna fick jag in och jag vet precis vad jag ska göra med dom OwO
Men nu, tro mig eller inte.
Jag köpte otroligt lite saker.
För lite.
DET VAR SÅ MYCKET ATT VÄLJA PÅ OCH JAG HADE RÅD MEN NEPP, JAG KUNDE BARA INTE BESTÄMMA MIG >^<
Fast, när jag hittade DESSA saker så var man bara tvungen
På allvar
Tvungen

You can't stop me from fangirling
TVÅ GINTAMA PIN, 30/ ST OCH KICK OFF
BÅDA KICK OFF FÖR 50 KR
ALLTSÅ, FANGIRLADE MITT I ALLT OCH ALLA GLODDE SOM OM JAG VORE GALEN MEN OMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMG~~~~
FANGIRL OVERLOUD ;W;

[Bild]

Om man ska kortfatta allt, var detta underbart~
MEN DET FANNS NÅGRA SAKER SOM GJORDE MIG SÅ GLAD NÄR JAG TÄNKER PÅ DET~
Visst, det som jag hade köpt gjorde mig överlycklig, alla kort jag fick, videos och så många underbara människor men det finns en sak som jag kommer aldrig glömma ;u;
Det var Lisa och Amanda.
Att träffa dom var bara helt...*feels* underbart...
Att jag just kom fram och frågade Lisa av alla människor som fanns där, och just Amanda som jag frågade var som ett mirakel~
Tänk om jag hade frågat en jätte elak tjej eller något vid den stilen D:
Men det var ändå inte det som gjorde mig gladast, det var att Amanda och Lisa blev kompisar.
Om jag inte hade gått fram till Amanda så skulle nog Lisa inte lära känna henne och tvärtom, och nu när jag frågade dom båda så blev dom vänner och det var det som var nog bäst under hela konventen ;w;
Man kan säga att jag gjorde så att dom blev vänner.
ALLTSÅ, JAG VET ATT DET LÅTER JÄTTE DÅLIGT, SJÄLVISKT, EGOISTISKT, KONSTIG, DUMT OCH ALLT SÅDANT.
Dom kunde ju träffas och prata förutom att jag var där, Men på något sätt och viss kändes det som om jag " hjälpte dom" för dom båda var ensamma ;_;
Och när jag skulle åka hem och säga adjö till dom (de hade helgbiljett) så kramade dom om mig och sa tack för allt och, My feels ;W;
Jag har ingenting jag ångrar från den konventen och det kändes som om jag gjorde det rätta valet :,3
Jag hoppas verkligen att dom båda hade jätte kul idag på den sista konvent dagen ;w;
Så många lyckliga minnen jag fick igår >w<

                      

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 13 december 2014 12:00

Då så, nu så är det dags för ett tidsinställt inlägg för man vet aldrig när man kommer hem när man är i Göteborg xD
Antar att jag kind of fangirlar sönder mig i Göteborg ;w;
När jag var på afish konventen så skrev jag om karaktären Chizuru Yoshida och denna gången tänkte jag skriva om Nagisa ;w;
Nagisa hazuki 
Free!

   

Jag minns inte om jag blev en fangirl av honom så snabbt han kom upp i animen free! Säsong 1 men jag började verkligen gilla honom snabbt ;w;

Han var totalt kawiiness overloud och glad, peppade andra och gjorde sitt bästa för att få sina kamrater att må bra, och jag kan bara inte strunta i my feels då ;3;

hanns personlighet passade precis in i animen och jag har verkligen svårt att förestälta Nagisa inte med i anime free!

Det skulle vara helt anorlunda med andra feels xD

  

Även så är han en fanboy som i just fangirl to~~~

         









Sedan i säsong 2, så vissade det sig det hur Nagisa hade det med sitt liv och hemma och ni vill inte veta hur mycket jag grät ;-;

So many fake smiles ;^;

men även att han vågade prata ut sig och säga vad som han tyckte var heart breaking ;_;

    



Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 12 december 2014 20:49

IMORGON ÄR DET CONFUSION
ALLTSÅ, MAH FEELS ;W;
Göteborg...
Jag kommer tillbaka till dig ännu en gång.
I just can't leave you ;3;
Ska ha på mig min Nagisa tröja, panda mössa o scarfen, rosa peruk, svara byxor, och skor med rosa skosnören och en massa detaljer till det xD
Ska inte förvänta mig för mycket för man vet ju hur det kan sluta med jag kan bara inte hjälpa tänka på det all the time *w*
But yes, dagens friday special blir lika Karaktärer men inte så många anime karaktärer för jag hade hjärnsläpp xD
MEN OMG, ATT MAN ALDIRG LA MÄRKE PÅ DETTA FÖRUT.
VI BÖRJAR MED NÅGOT SOM KROSSADE MIG.

Du måste bara erkänna detta.
Min hjärna var lite offline några minuter när jag såg detta men nu när jag tänker efter efter...
Wow.

Fruits basket liknar så otroligt mycket ouran high School host club på så många sätt xD

Det kunde nog inte bli mer likt eller kawaii ;w;
Hur är detta möjligt änns, det är ju bara för mycket C,:

DUMBLEDORE VS GANDALF
Tyckte bara att detta inte kunde vara så lika, googlade på Google-sensei och det var samma skådespelare xD
HUR KAN MAN VARA SÅ BADASS ALLTSÅ o.o

KAWAIINESS OVERLOUD

NELLIE OCH GINNY LIKNAR BARA FÖR MYCKET VARANDRA O.O
Nellie är min vän i skolan om ni inte visste det redan och en harry potter fangirl~
Och jag blir bara så avis på dig att du liknar den urgulliga Ginny Weasley ;w;
Och den där bilden som jag tog på dig, helt fabulouse~

Den där näsan.
So fab

Nejmen Gud, sluta med det därto.o
Jag blir ju helt förvirrad D:

...
Nailed it totaly

CONFUSION ;w;

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 6 december 2014 19:59

Jag glömde alla mina No böcker i skolan.
Och provet är på tisdag.
Gud vad smart jag känner mig, bra jobbat Sandra så stolt är jag över dig~
MEN SOM TUR SÅ RÄDDADE IDA MIG OCH SKICKADE DET MESTA TILL MIG~~~
Kommer var evigt tacksam till henne ännu en gång~
Mitt rum....
Det är kind of...dött
Eller mördat kan man ju säga~
AND I HAVE BILDBEVIS:

2. MAN FICK INTE ALLS VÄNTA LÄNGE!
Det var en ruta som man fyllde in "Wear date" och jag skrev ju in 13/12-14 och jag kollade hur lång tid det skulle ta, typ 20 dagar men så när man kom till beställningen så var det plus några veckor och jag var orolig att den inte skulle komma i tid...
Men den kom en vecka innan konventen.
Detta är bara för bra.

3. Dom syr kläderna just till DIG.
Du skriver in hur lång du är, kg, höft och lite mera och så syr dom precis så den skulle passa dig! 0w0
Var lite orolig att det skulle vara alldeles för tajt och jag ville ha lite för stort så jag ökade allt med 1+ men det är ingent att oroa sig över :3
Dom syr så att det blir alldeles lagom och den blev lite för stor för mig men då kan jag bara ha den längre ;w;

4. Underbart tyg och material
Tyget är precis utvald till tröjan och är bara så bekvämt och skönt att ha på sig~

5. Liknar karaktärens.
Dom anstränger sig verkligen så bra som dom kan att det blir perfekt ;W;

6. MAN FICK EN JUL MÖSSA PÅ KÖPET OCH EN PÅSE.
En underbar jul mössa och en kind of idrott påse med "everyone can cosplay" ;3;

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 4 december 2014 20:28

På torsdagar så är så många sura D:
Dumma torsdagar ;-;
På so-provet gick det sådär~
Man kund välja om man ville göra uppgiften till betyg E eller så fanns det andra uppgifter för högre betyg~
Jag började på E frågorna och totalt körde dom uppgifterna som jag kan utantill och det gick på ca 3 min, och sedan till andra frågorna...
Man skulle berätta om klimatzonerna och vad dom gör och sådant, även hur människorna levde där~
MAN HADE 1 TIMMA PÅ SIG BARA.
SÅ JAG SKREV FÖR LIVET.
Så det slutade med att jag hann skriva 7 sidor på en timma men det handlade bara negativt om hur de förstörde miljön typ xD
Skulle inte förvåna mig och so-läraren somnar när han rättar det~

Sen så ska vi fixa mitt rum!
Tapet, golv, taket, möbler...
MITT ÄLSKADE SKRIVBORD KOMMER ATT FÖRSVINNA D:
JAG TROR ATT JAG KOMMER BÖRJA GRÅTA DÅ, FÖR MITT SKRIVBORD ÄR EN STOR DEL AV MITT LIV CH INGET ANNAT SKRIVBORD KAN ERSÄTTA MIN KÄRLEK~
Den kanske är lite sönder men ändå~
;^;
OCH JAG HAR PACKAT NER ALL MIN MANGA I ETT KARTONG PÅSE.
KARTONG PÅSE.
Först så vägrade jag det, för dom förtjänar bättre plats men nu blev det som det blev ;-;
Förlåt mig >^<
Ska försöka skriva om lite mer anime men jag har inte haft tiden att skriva om det~
Mirai nikki är verkligen bra men den där kille Yuki är en skam för den mänskliga världen, killarna måste skämmas.
Han gråter i varje avsnitt och är totalt " good for nothing character~
Samtidigt när Yuno (alltså jag är hemskt med namen) är super badass~
Men mest badbass karaktärer i mirai nikki är ju kristallklart Akise ;W;
Är på ep 18/26 och sen blir det väl gintama efter allt~
:D

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 3 december 2014 20:08

NEJMEN ALLTSÅ VET NI VART JAG SKA?
JAG SKA TILL CONFUSION, EN KONVENT.
DEN 13 DECEMBER ÄR JAG I GÖTEBORG ÄNNU EN GÅNG.
:,D
SAYONARA BABY, I'AM GOING TO CONFUSION 8D
Om 10 dagar~
Nedräkningen har börjat.
Biljetten är köpta
Fast det är en endagsbiljett på lördagen But better then never ;W;
Och som vanligt kommer jag vara forever alone när jag åker ditt för ingen ville hänga med~
Dom lär sig aldrig xD
SÄG TILL OM NI SKA ÅKA DITT FÖR DÅ KAN MAN JU HÄLSA OCH FÅ EN PANDA KRAM PÅ KÖPET~
HOPPAS ATT MIN NAGISA TRÖJA KOMMER INNAN DET.
...
Har jag berättat att jag har köpt en nagisa tröja från free? Owo
Den som är med på säsong 1 Endingen har jag för mig~
OM den kommer ska jag ha det med kanske rosa hår med en mössa~
I HOPE IT WILL COME :,D

Enligt min beräkning som då är väldigt osäker att jag cirka 100 kr med all pant som jag- ska panta snart~
JAG MÅSTE KOMMA PÅ NÅGOT D:
Uguu~
Men om vi ändrar temat kind of nu så hade vi teater idag~
På engelskan tränade vi in en teater som vi vissade upp idag~
TEATER, OMG TEATER~
Jag och Tilda, Sarah och Hassanuur<----(?) spelade in att vi var i en resturang och så var Sara mitt barn men hon försvan och jag var just " i don't care *insta*"
Kännde mig så fancy för jag hade min rosa peruk på mig -3-
Men även läppstift, kjol och klackskor
Det var första gången jag hade klackskor tror jag och jag hoppas att det var den sista.
Jag var ju på väg att dö med dom xD
MEN JAG ÄR JU SÅ JÄKLA KORT~~~~
Så kanske någon gång mer xD
PÅ IDROTTEN.
ALLTSÅ, DEK DÄR OLLE HATAR MIG.
VI HADE VOLLYBOLL.
Jag är ju så kass på det, du var bara tvungen Olle~
Senaste gången fick jag ju utskällning för att jag var kass på det och halva klassen hörde det, jag har inte förlåtit dig än.
Ugh.
Nu måste jag träna till so provet och spanska till imorgon~
Men först så tar jag en macka med Nutella för att fria confusion~ <3

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 2 december 2014 20:35

Sitter som vanligt vid mitt skrivbord och med läxor på bordet~
Men ignorerar dom totalt som vanligt~
IDAG HAR JAG ÄNNU EN GÅNG VARIT PÅ PLÅGERI D:
Jag var hos min "mammas bästis" och hon jobbar ju med skönhet och allt -.-
Så hon fixade mina ögonbryn och sånt~
Men det gjorde verkligen ont denna gången xD
I MEAN, JAG TROR ATT HON ÄR SUR PÅ MIG ELLER NÅGOT FÖR HON BRUKAR INTE VARA SÅDAN D,:
...
Hon behövde panda kram.
Hur kunde jag glömma det.
En av dom största misstagen jag har gjort i mitt liv.
Forgive me.
Sedan så bakade hon en kaka och bjöd mig men den smakade inte så gott, men åt den ändå upp för man kan ju inte säga "nej tack jag gillade den inte :D"
SÅ JAG ÅT UPP ALLT OCH SEDAN SÅ KOM HON OCH JAG SMILADE.
HOPPAS HON INTE MÄRKTE NÅGOT.
Nejmen, hon är jätte trevlig och så go så :3
Fast inget vidare att baka xD

NÄR VI HADE HÅLTIMMA ÅKTE VI TILL NELLIE.
OCH JAG TYP FANGIRLADE SÖNDER MIG.
Först åkte vill till Ica och köpte indrigenser till pasta, och det blev rätt mycket xD
Men Ida och Wilma var bäst i köket.
Jag och Nellie satt där och tänkte vilka elever i klassen liknande karaktärerna i harry potter.
No och matte läraren Alice fick vara Snape.
Det passade bara för bra.
Sen så fick man glitter sprej i håret och man var jätte Fab~
Och hittade en jätte fin tröja med japanska tecken på och unicorns <3
MEN DÅ SÅ VISSADE DET SIG ATT NELLIE HADE BESTÄLLT EN HARRY POTTER TROLLSTAV FRÅN RON OCH JAG TYP KODBJBFJIBRCJIBR FJBCFRJIFBCRJIRFC 8D
Även en halsduk beställde hon på black friday ;w;
SÅ JAG LEKTE HELA TIDEN MED TROLLSTAVEN OCH DET VAR SÅ KUL :,D
Det var ron's första trollstav innan den gick sönder btw~
Och they just like " KOM INTE NÄRA MIG MED DEN~~~"
När jag har en trollstav vet ingen vad som kan hända, någon kan få den då i ögat, 78% att något farliga händer när jag håller i sådana farliga saker~
FAST SEN! När jag hållde på med den så fick jag ett hjärtanfall o.o
Den gick sönder.
Jag bara stog där och glodde.
Samtidig när alla skrattade.
Trollstaven gick sönder i mitten och jag fick omg panik men sedan vissade sig det att den redan var trasig xD
MEN JAG BLEV HELT LIVRÄDD D:
Well, det gick att laga så yes xD



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018
>>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Ovido - Quiz & Flashcards